کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گمرک می‌گوید حجم موتور ملاک ممنوعیت واردات خودرو است


کد خبر : ۲۴۴۷۷سه شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۵۰۴۱۵۲ بازدید

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه ملاک ممنوعیت واردات خودرو حجم موتور 2500 سی سی ...

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه ملاک ممنوعیت واردات خودرو حجم موتور 2500 سی سی است، گفت: هیچ تغییری در روند ثبت سفارش خودرو برای واردات انجام نشده است.

تقی محمدیان افزود: در قوانین مربوط به ثبت سفارش خودرو، هیچ تصمیم جدید و محدودیتی اتخاذ نشده است.

بتازگی برخی رسانه ها اعلام کرده اند «واردات خودرو با ارزش بالای 100 هزار دلار ممنوع شد تا بدین ترتیب ممنوعیت واردات بر حسب حجم موتور برداشته شود و تغییراتی اساسی در ورود خودروهای خارجی به کشور صورت گیرد».

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: قوانین مربوط به تعرفه های وارداتی و عوارض صادراتی مربوط به سرزمین اصلی می شود و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشمول این قوانین نمی شوند.

محمدیان در مورد تغییر شاخص ممنوعیت واردات خودرو از «حجم موتور» به «قیمت» و «مصرف» نیز گفت: در سال 1391 تصمیم گرفته شد که از واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی جلوگیری شود و اکنون بحثی برای تغییر این شاخص مطرح نیست.

وی در مورد ثبت سفارش خودروهای آمریکایی نیز گفت: به هیچ وجه ورود خودروهای آمریکایی به کشور مجاز نیست و ثبت سفارشی در این زمینه انجام نمی شود.

محمدیان ادامه داد: در ماه های گذشته که ثبت سفارش تعدادی از مدل های یک خودروی آمریکایی انجام شده بود، با فرمایشات رهبر معظم انقلاب جلوی آن گرفته و بعد از آن هیچ خودروی آمریکایی ثبت سفارش نخواهد شد.

به گزارش ایران جیب، قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی که از لحاظ دولت به معنای تجمل گرایی و لوکس بودن است یکی از غیرکارشناسی ترین طرح های ممکن در کشور یا حتی جهان محسوب میشود زیرا در این قانون پورشه ماکان با موتور 2 لیتری و قیمت 260 هزار درهم (امارات) لوکس محسوب نشده و واردات آن بلامانع است ولی خودروهایی مانند کیا کادنزا و هیوندای گرنجور با قیمت حدود 110 هزار درهم (امارات) بدلیل حجم موتور بالای 2500 سی سی لوکس محسوب شده و ورود آن به کشور ممنوع می باشد .  



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها