کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

به پايان رسيدن عصر عسلويه و ميادين غرب كارون؟


کد خبر : ۲۴۳۳۸یکشنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳:۴۷۲۲۳۲ بازدید

مراسم توديع و معارفه مديرعامل شركت ملي نفت بدون حضور خبرنگاران و بدون اطلاع‌رساني قبلي از سوي روابط‌عمومي روز گذشته ...
به پايان رسيدن عصر عسلويه و ميادين غرب كارون؟به پايان رسيدن عصر عسلويه و ميادين غرب كارون؟

مراسم توديع و معارفه مديرعامل شركت ملي نفت بدون حضور خبرنگاران و بدون اطلاع‌رساني قبلي از سوي روابط‌عمومي روز گذشته برگزار شد. وزير نفت در اين مراسم به اين مساله اشاره كرد كه با توجه به مشكلات منابع مالي كه گريبانگير شركت ملي نفت بوده است، علي كاردر به واسطه اشراف بر اين مباحث مي‌تواند در اين زمينه راهگشا باشد. كاردر پيش از اين معاون جذب سرمايه شركت ملي نفت بوده است.

طبق گزارشي كه شبكه اطلاع‌رساني نفت و انرژي منتشر كرده است بيژن زنگنه صبح روز گذشته، در مراسم قدرداني از خدمات ركن‌الدين جوادي، مديرعامل سابق شركت ملي نفت ايران و معارفه علي كاردر به عنوان مديرعامل جديد اين شركت، از همكاري مديرعامل سابق شركت ملي نفت ايران، هيات‌مديره و شركت‌هاي عملياتي تابعه اين شركت به خصوص شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب براي همراهي در تحقق هدف افزايش توليد نفت خام كشور در دوران پس از تحريم قدرداني كرد و گفت: ما هم‌اكنون بخش عمده‌يي از سهم خود را در بازار نفت به دست آورده‌ايم و از اين رو بايد از همه همكاران كه غيرتمندانه و متعهدانه به مسووليت خويش در قبال صنعت نفت و جمهوري اسلامي ايران عمل كردند، قدرداني كنم. وي ادامه داد: پيش‌تر نيز در جمع كاركنان شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب اعلام كرده بودم كه شما با عملكردتان به من قدرت مي‌دهيد و در نشست امسال اوپك به واسطه همت كاركنان شركت ملي نفت ايران، من اين قدرت را داشتم و عملكرد غرورآفرين صنعت نفت كشورمان در افزايش توليد نفت خام در كوتاه‌ترين زمان ممكن، آبروي صنعت نفت شد.

وزير نفت گفت: درحالي كه برخي متصور بودند افزايش توليد نفت خام ايران، به كاهش قيمت نفت دامن مي‌زند، اين اتفاق رخ نداد و با لطف الهي، نه تنها قيمت نفت كاهش نيافت بلكه با افزايش نيز روبه‌رو شد.

وزير نفت با قدرداني از زحمات مهندس جوادي در مدت تصدي مديريت عامل شركت ملي نفت ايران عنوان كرد: ايشان در حدود سه سال فعاليت خود در اين سمت، زحمات زيادي را عهده‌دار شد و كارهاي بزرگي در اين مدت به سرانجام رسيد. وزير نفت همچنين با اشاره به فعال‌سازي پروژه‌هاي غرب كارون به ويژه ميدان آزادگان جنوبي، افزايش دوبرابري صادرات نفت خام را نيز از دستاوردهاي بزرگ صنعت نفت عنوان و اذعان كرد: اين دستاوردها با مديريت ارشد مهندس جوادي و همكاري هيات‌مديره شركت ملي نفت ايران و شركت‌هاي عملياتي و تابعه اين شركت حاصل شده است.

زنگنه به تغييرات هيات‌مديره شركت ملي نفت ايران بر اساس اساسنامه جديد اين شركت اشاره كرد و افزود: بر مبناي اساسنامه جديد، تعداد اعضاي هيات‌مديره بايد از ١٣نفر (٩ عضو اصلي و ٤ عضو علي‌البدل) به ٩نفر (٧عضو اصلي و ٢ عضو علي‌البدل) كاهش مي‌يافت كه اين تغييرات انجام شد. وي با بيان اينكه جوادي از مدت‌ها قبل تمايل داشتند ديگر در هيات‌مديره شركت ملي نفت ايران نباشند، ادامه داد: ايشان از روز اول نيز مديريت عاملي شركت ملي نفت را به درخواست من پذيرفتند، فشار كاري بسياري را متحمل بودند و از اين رو مايل بودند به فعاليت خود در اين زمينه پايان دهند.

زنگنه هرگونه اخباري مبني بر وجود اختلاف ميان خود و مديرعامل سابق شركت ملي نفت ايران را رد كرد و گفت: نسل جديدي در كشور فعاليت مي‌كند كه منافع ملي را فرع و منافع گروهي خاص خود را اصل قرار داده است، اما بدانيد تخريب كردن هنر نيست.  وي در ادامه با اشاره به انتصاب ركن‌الدين جوادي به عنوان معاون نظارت بر منابع هيدروكربوري وزارت نفت، وي را بهترين گزينه براي تصدي اين مسووليت خواند و گفت: با توجه به اينكه فعاليت در اين سمت نيازمند ارتباط مناسب با شركت ملي نفت ايران است و آقاي جوادي حدود سه سال بالاترين مسووليت عملياتي را در بخش بالادست صنعت نفت بر عهده داشته‌اند، قطعا عملكرد موفقي را در اين عرصه نيز به نمايش مي‌گذارند.

زنگنه در ادامه به دلايل انتصاب علي كاردر به عنوان مديرعامل جديد شركت ملي نفت ايران اشاره كرد و گفت: ايشان فردي شناخته شده در صنعت نفت، حرفه‌يي و معتبر است و به مسائل و دغدغه‌هاي اصلي اين شركت آشنايي و توجه دارد. وي مهم‌ترين مسووليت شركت ملي نفت ايران را در شرايط حاضر پايان طرح‌هاي نيمه‌تمام به خصوص در پارس جنوبي و غرب كارون عنوان كرد و افزود: بايد از فضاي پساتحريم به عنوان فرصتي براي انعقاد قراردادهاي جديد و راه‌اندازي هرچه بيشتر طرح‌ها و پروژه‌‌هاي صنعت نفت استفاده كرد. زنگنه با اشاره به اينكه در سال ٨٠ كمتر شركت پيمانكار نفتي بود كه مشغول كار نباشد، گفت: هم‌اكنون نيز اگر بار ديگر طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه‌هاي مختلف تعريف و دنبال شود، از ظرفيت‌هاي موجود همه پيمانكاران و سازندگان استفاده خواهد شد.

 

  ناكارآمد بودن روش‌هاي سنتي

وي با بيان اينكه مهندس كاردر را در اين زمينه شخصيتي مصمم مي‌بينم، تصريح كرد: يكي از مشكلاتي كه در اين چندسال گريبانگير صنعت نفت بود، كمبود منابع مالي بوده است كه خوشبختانه به دنبال اقدام‌هاي انجام شده در اين زمينه به خصوص در سال گذشته، امسال اين مشكل تا حدودي برطرف شده است. زنگنه با اشاره به اين واقعيت كه روش‌هاي سنتي تامين مالي نمي‌تواند چنان كه بايد جوابگوي نيازهاي صنعت نفت باشد، بر ضرورت بهره‌مندي از روش‌هاي نوين تامين مالي به خصوص جذب سرمايه و بازپرداخت از محل توليدات طرح‌ها تاكيد كرد و گفت: اشراف مهندس كاردر بر مباحث مالي، مي‌تواند در اين زمينه راهگشا باشد.

 

كاهش متوسط سني مديران تا 45 سال

وزير نفت در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود بر تقويت نيروي انساني، ساختارها، فرآيندها و مديريت در شركت ملي نفت ايران تاكيد كرد و افزود: بايد طوري عمل شود كه ظرف هفت يا هشت سال آينده، متوسط سني مديران صنعت نفت ٤٥ سال باشد. زنگنه، رابطه كاري خوب مهندس كاردر را در كار با جوانان از ديگر شاخص‌هاي مهم در انتصاب وي به عنوان مديرعامل شركت ملي نفت ايران عنوان كرد و گفت: دايره انتخاب مديرعامل شركت نفت بسيار محدود بود، اما با اين حال آقاي كاردر را با طيب‌خاطر انتخاب كردم و اميدوارم ايشان با همراهي بدنه شركت ملي نفت ايران در ايفاي مسووليت‌هاي محوله موفق باشند.

 

  كنايه‌هاي جوادي به طرح‌هاي توسعه‌اي

 همچنين ركن‌الدين جوادي مديرعامل سابق اين شركت كه از اين پس در رداي معاونت نظارت بر منابع هيدروكربوري فعاليت خواهد كرد در اين مراسم به طرز بي‌سابقه‌يي اعلام كرده است كه عصر «پارس جنوبي» و «ميادين غرب كارون» به پايان رسيده و شركت ملي نفت بايد به فكر طرح‌هاي توسعه‌يي جديد باشد. وي نهايي كردن مدل جديد قراردادي صنعت نفت را مورد تاكيد قرار داد و افزود: همچنين ساماندهي نيروهاي انساني صنعت نفت از طريق جذب نيروهاي جديد و ارتقاي نيروهاي كيفي موجود بايد در دستور كار قرار گيرد. جوادي بر ضرورت اصلاح و تسهيل فرآيندها براي حضور موثرتر در عرصه‌هاي بين‌المللي نيز تاكيد و تصريح كرد: ما بايد براي آباداني كشور تلاش كنيم و جاي درنگي در اين زمينه نيست.

مديرعامل پيشين شركت ملي نفت ايران با بيان اينكه در مدت تصدي اين مسووليت، تمام تلاش خود را براي دور نگهداشتن شركت ملي نفت ايران از فضاهاي غيرحرفه‌يي به كار گرفته است، ادامه داد: سعي كردم شركت نفت را از فضاي سياست‌زدگي دور كنم و اين مهم را در انتصابات و تصميم‌گيري‌ها مورد توجه قرار دادم.

جوادي با بيان اينكه وقت و فكر ما بسيار ارزشمندتر از آن است كه صرف حواشي شود، يادآور شد: با اين سياست، كمترين تنش را در شركت ملي نفت ايران داشتيم و همه تلاشم بر اين بود كه انرژي و توان افراد صرف ماموريت‌هاي اصلي شركت شود.

وي به سابقه آشنايي ديرينه خود با علي كاردر مديرعامل شركت ملي نفت ايران اشاره كرد و افزود: شركت ملي نفت ايران مسووليت سنگيني را بر عهده دارد و اميدوارم با همراهي همه كاركنان، اين شركت بتواند بار سنگين مسووليت‌ها را به سرمنزل مقصود برساند.

 
اظهارات بي‌سابقه ركن‌الدين جوادي

ركن‌الدين جوادي مديرعامل سابق اين شركت كه از اين پس در رداي معاونت نظارت بر منابع هيدروكربوري فعاليت خواهد كرد در اين مراسم به طرز بي‌سابقه‌يي اعلام كرده است كه عصر «پارس جنوبي» و «ميادين غرب كارون» به پايان رسيده و شركت ملي نفت بايد به فكر طرح‌هاي توسعه‌يي جديد باشد. مديرعامل پيشين شركت ملي نفت ايران با بيان اينكه در مدت تصدي اين مسووليت، تمام تلاش خود را براي دور نگه داشتن شركت ملي نفت ايران از فضاهاي غيرحرفه‌يي به كار گرفته است، ادامه داد: سعي كردم شركت نفت را از فضاي سياست‌زدگي دور كنم و اين مهم را در انتصابات و تصميم‌گيري‌ها مورد توجه قرار دادم. جوادي با بيان اينكه وقت و فكر ما بسيار ارزشمندتر از آن است كه صرف حواشي شود، يادآور شد: با اين سياست، كمترين تنش را در شركت ملي نفت ايران داشتيم و همه تلاشم بر اين بود كه انرژي و توان افراد صرف ماموريت‌هاي اصلي شركت شود. وي به سابقه آشنايي ديرينه خود با علي كاردر، مديرعامل شركت ملي نفت ايران اشاره كرد و افزود: شركت ملي نفت ايران مسووليت سنگيني را

بر عهده دارد و اميدوارم با همراهي همه كاركنان، اين شركت بتواند بار سنگين مسووليت‌ها را به سرمنزل مقصود برساند. جوادي با قدرداني از وزير نفت به دليل فرصتي كه در حدود اين سه سال در اختيار وي قرار داد، اين مدت زمان را فرصت خوبي براي آموزش و يادگيري عنوان كرد و افزود: همچنين از هيات‌مديره شركت ملي نفت ايران به دليل همراهي‌هاي صادقانه در اين مدت قدرداني و براي هيات‌مديره جديد، آرزوي توفيق مي‌كنم. وي وزير نفت را وزيري باهوش، باتجربه و جسور در تصميم‌گيري توصيف كرد و گفت: كاركنان وزارت نفت بايد قدر ايشان را بدانند و متقابلا وزير نفت نيز قدرشناس كاركنان صنعت نفت كه در دوران جنگ، تحريم و... در اين صنعت نقش‌آفريني كرده‌اند، هستند. جوادي با بيان اينكه بر آن است تجربه‌هاي سه ساله خود را به رشته تحرير درآورد، در پايان از همكاري شركت‌هاي عملياتي و مديريت‌هاي ستادي و مجموعه شركت ملي نفت ايران در زمان تصدي مسووليت مديرعاملي اين شركت قدرداني كرد.

* تعادل



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها