کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعطیلی 20 کارخانه کاشی و سرامیک تا پایان سال


کد خبر : ۲۴۳۱۰شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۴۷۳۲۰۲ بازدید

رئیس اتحادیه کاشی‌سازان از تعطیلی برخی کارخانه‌های کاشی و سرامیک به دلیل تشدید رکود در اقتصاد کشور خبر داد و گفت: هم اکنون کارگران ...
تعطیلی 20 کارخانه کاشی و سرامیک تا پایان سالتعطیلی 20 کارخانه کاشی و سرامیک تا پایان سال

رئیس اتحادیه کاشی‌سازان از تعطیلی برخی کارخانه‌های کاشی و سرامیک به دلیل تشدید رکود در اقتصاد کشور خبر داد و گفت: هم اکنون کارگران با تأخیر 6 تا 8 ماهه در دریافت حقوق خود روبرو هستند.

مصطفی گودرزی اظهار داشت: وضعیت صنعت کاشی و سرامیک، رابطه‌ای مستقیم با ساخت و ساز در کشور دارد که در حال حاضر به دلیل رکود در ساخت و ساز شاهد رکود در این صنعت نیز هستیم.

وی با بیان اینکه قبلاً تولید کاشی و سرامیک بیش از نیاز کشور بود، افزود: حدود 2 سال پیش به اندازه نیاز کشور در انبار کارخانه‌ها و مراکز توزیع، اشباع کاشی و سرامیک داشتیم که با تشدید رکود، میزان این انباشت نیز افزایش یافته است.

به گفته وی، نیاز کشور به کاشی و سرامیک سالانه 250 میلیون متر مربع است که در حال حاضر حدود 350 تا 400 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در انبار کارخانه‌ها و مراکز توزیع انباشت شده است.

گودرزی با بیان اینکه رکود باعث کاهش قابل توجه تولید کارخانه‌های کاشی و سرامیک شده است، گفت: در حال حاضر با تعطیلی چند کارخانه، تولید کاشی و سرامیک به دلیل مشکل تأمین نقدینگی روبه‌رو هستیم و چند کارخانه نیز رو به ورشکستگی می‌روند.

وی با اشاره به مصوبه جدید دولت برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بدهکار به سیستم بانکی، گفت: اگر این مصوبه به درستی اجرا شود، می‌تواند تا حدی مشکل برخی کارخانه‌ها را برطرف کند، اما یک درمان قطعی نخواهد بود و مشکل این صنعت، زمانی برطرف می‌شود که ساخت و ساز رونق گیرد.

وی با اشاره به تجمع کارگران برخی کارخانه‌ها به دلیل مشکلات کارگری و تأخیر 6 تا 8 ماهه در پرداخت حقوق کارگران، گفت: کارگران کارخانه‌ها مقابل استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شورای شهر تجمع می‌کنند و خواستار حل مشکل‌شان هستند.

رئیس اتحادیه کاشی‌سازان تصریح کرد: اگر مشکل صنعت برطرف نشود، تا پایان سال شاهد تعطیلی 10 تا 20 کارخانه تولید کاشی و سرامیک خواهیم بود.

گودرزی با اشاره به مذاکرات انجام شده بین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با مسئولان دولتی، گفت: در حال حاضر بازار کششی برای خرید تولیدات این صنعت ندارد و در چنین شرایطی برخی کارخانه‌ها نیز به دمپینگ کالا روی آورده‌اند که البته به مرور از بازار حذف می‌شوند.

وی در مورد تأثیر واردات بر تولید داخل نیز گفت:‌ در صنعت کاشی و سرامیک، میزان واردات در حد قابل توجهی نیست و فقط برخی محصولات که در داخل تولید نمی‌شوند، از چین به کشور وارد می‌شوند



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها