کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۴۲۷۲جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱:۳۹۶۸۶ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز جمعه در شرایطی با افزایش شدیدی روبرو شده است که روز پنجشنبه با بیشترین کاهش در 3 هفته گذشته همراه بود.

کاهش ارزش دلار آمریکا مهمترین عامل افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.90 درصد افزایش به بیش از 1295 دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد طی هفته جاری تاکنون با رشد 0.7 درصدی مواجه شده است. قیمت طلا روز گذشته با کاهش یک درصدی روبرو شد که این میزان کاهش در 3 هفته اخیر بی سابقه بوده است.

قیمت طلا پیش از این با شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری تا 1315 دلار در هر اونس افزایش یافت که این بالاترین رکورد در 2 سال اخیر به شمار می رود. در پی کشته شدن یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس و متوقف شدن رقابت های همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا، قیمت طلا با کاهش نسبی روبرو شده بود.

یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس روز پنجشنبه هدف سوء قصد قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارد شده، جان باخته است. این مساله موجب شد تا رقابت های همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا متوقف شود. این همه پرسی قرار است پنجشنبه آینده برگزار شود.

ارزش ین ژاپن در برابر یورو و دلار با افزایش نسبی همراه شده است. بانک مرکزی ژاپن در پایان نشست روز گذشته خود اعلام کرده است که برای اجرای سیاست های پولی انبساطی بیشتر آماده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است چهارشنبه آینده در مجلس نمایندگان حاضر شود و در خصوص وضعیت اقتصادی و سیاست های پولی آمریکا سخنرانی کند.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. این مساله موجب شد تا ارزش دلار در برابر سایر ارزهای بین المللی کاهش یابد و قیمت طلا سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند.

تقاضای طلا در بازار آسیا نیز همچنان وضعیت مناسبی ندارد. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 902 تن رسیده که این بالاترین رکورد از سال 2013 میلادی به شمار می رود.

طی ساعات آینده قرار است آمارهای مهم اقتصادی منتشر شود و این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا داشته باشد. آمارهای تجارت خارجی منطقه یورو و وضعیت اشتغال در کشورهای اروپایی به همراه وضعیت بخش مسکن آمریکا از مهمترین آمارهایی است که اعلام خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها