کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماجرای برنج های تاریخ گذشته در سبد کالا چه بود؟


کد خبر : ۲۴۱۷۴سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸:۴۷۱۳۳۵ بازدید

اخیرا چند خبرگزاری اخباری منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه در سبد کالای محرومان برنج‌هایی توزیع شده که تاریخ مصرف‌شان گذشته است، اما اظهارات ...

اخیرا چند خبرگزاری اخباری منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه در سبد کالای محرومان برنج‌هایی توزیع شده که تاریخ مصرف‌شان گذشته است، اما اظهارات مسوولان هم این موضوع را تایید می‌کند؟

به گزارش ایران جیب به نقل از اقتصادنیوز، گویا این حاشیه‌ها ریشه در این موضوع دارد که اگرچه تاریخ مصرف برنج‌های توزیع‌شده در سبد کالای محرومان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نگذشته، اما این تاریخ مصرف رو به اتمام است و در واقع مصرف‌کنندگان باید به فاصله کمی بعد از دریافت این کالا، به‌‌سرعت آن را مصرف کنند تا تاریخ مصرف آن منقضی نشود. از سوی دیگر گویا برنج مورد اشاره، سال گذشته در قالب سبد کالا عرضه شده و بخشی از آن که متقاضی نداشته، در حال حاضر به صورت آزاد به فروش می‌رسد، اما برخی خبرگزاری‌ها مدعی شده‌اند این برنج در قالب سبد کالای ماه رمضان نیازمندان توزیع شده است.

معمولا سالانه طی چند نوبت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق سازمان تعاونی روستایی با فراهم کردن اقلامی مانند برنج و مرغ از شرکت‌های بازرگانی دولتی، به توزیع این اقلام تحت عنوان سبد کالا در چند فروشگاه زنجیره‌ای اقدام می‌کند. حالا تاریخ مصرف برنج موجود در این سبد حاشیه‌ساز شده است. 

خبرگزاری فارس اعلام کرده که «ظاهرا بخشی از اقلام تهیه شده برای سبد کالا اواخر سال 94 بعد از اتمام طرح توزیع نشده و هم‌اکنون تاریخ مصرف آن گذشته و یا در آستانه انقضاء تاریخ مصرف قرار دارد.» این خبرگزاری گزارش داده که مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در 19 خرداد ماه امسال، در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نوشته است: «از آنجا که مقرر بود چنانچه بخشی از اقلام مذکور پس از اتمام طرح باقی بماند، به شکل فروش آزاد توزیع شود و با عنایت به اینکه ظاهرا بنابر اعلام استان‌ها برنج مذکور تاریخ مصرف آن منقضی بوده و استقبال مناسبی جهت فروش به شکل آزاد بعمل نیامده، لذا بخشی از سبد مذکور حدود 45 درصد آن باقی مانده که به جهت شرایط دمای بالای مقطع کنونی امکان‌ فساد‌پذیری آن بسیار زیاد است (مرغ منجمد و مرغ) و براساس پیگیری صورت گرفته و اعلام شرکت پشتیبانی امور دام و آن شرکت، امکان مرجوع نمودن اقلام فوق وجود ندارد.»

فارس در ادامه این گزارش نوشته است: «در حالی که در این نامه به صراحت قید شده است که به علت منقضی شدن تاریخ مصرف برنج مذکور استقبال مناسبی برای خرید در بازار آزاد از آن نشده است، حسین صفایی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی می‌‌گوید: قبل از اینکه تاریخ مصرف برنج‌ها منقضی شود از شرکت بازرگانی دولتی خواسته‌ایم برنج‌های باقیمانده را پس بگیرد. معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران هم گفت: زمان تحویل برنج به سازمان تعاون روستایی برنج‌ها حدود شش ماه و تا پایان خرداد 95 تاریخ مصرف داشته و در حال حاضر هم یک هفته تا تاریخ انقضای آن باقی مانده است. بنابراین وقتی ما برنج را سالم و با تاریخ انقضای تحویل داده‌ایم دیگر مسئولیتی در قبال آن نداریم.»

در این گزارش اشاره شده که این اقلام اواخر سال 94 تهیه شده و در قالب سبد کالا در اواخر سال 94 توزیع شده و بعد از اتمام طرح، بخشی از این اقلام توزیع نشده‌اند و «هم‌اکنون تاریخ مصرف آن گذشته یا در آستانه انقضاء تاریخ مصرف قرار دارد.» و همچنین بر اساس گزارش همین خبرگزاری، این اقلام جهت فروش به شکل آزاد عرضه شده‌اند. با این حال فارس در بخش آغازین گزارش خود مدعی شده که «ظاهرا امسال توزیع سبد کالایی ویژه ماه مبارک رمضان داستان‌ساز شده است.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها