کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال تصویب نرخ جدید سود بانکی در نشست امروز


کد خبر : ۲۴۱۶۶سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۲۸۴۰۴۴ بازدید

با توجه به برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار تا ساعتی دیگر در برج میرداماد و تصمیم جدید بانکی ها برای کاهش نرخ سود به ...
احتمال تصویب نرخ جدید سود بانکی در نشست امروزاحتمال تصویب نرخ جدید سود بانکی در نشست امروز

با توجه به برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار تا ساعتی دیگر در برج میرداماد و تصمیم جدید بانکی ها برای کاهش نرخ سود به 15 درصد، این احتمال وجود دارد که سیاست گذاران پولی هم به این موضوع ورود کنند.

همزمان با اعلام رسمی تصمیم جدید بانک ها برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به 15 درصد از اول تیرماه، سیاست گذاران پولی و بانکی هم در برج میرداماد تشکیل جلسه خواهند داد. اعضای شورای پول و اعتبار که تا ساعتی دیگر در بانک مرکزی گردهم خواهند آمد به احتمال قوی درباره نرخ سود بانکی هم مباحثی را طرح می کنند. هرچند در دستور کار امروز شورا اشاره ای به نرخ سود نشده است.

ولی با توجه به اهمیت موضوع و بازتاب تصمیم اخیر بانک ها مبنی بر کاهش نرخ سود از روزهای آینده شورای پول و اعتبار هم به موضوع ورود خواهد کرد.

تجربه تغییرات نرخ سود با توافق بانک ها در دو سال گذشته نشان داده که معمولاً چند روز بعد از اعلام توافق بانکداران برای تغییر نرخ سود، بانک مرکزی طرح را به شورای پول و اعتبار ارائه داده و بعد از آن شورا تصمیم نهایی را برای نرخ های جدید می گیرد.

اینبار هرچند بانک ها در حوزه مصوبه قبلی شورای پول و اعتبار تصمیم به کاهش نرخ سود سپرده ها گرفته اند ولی با توجه به عدم تغییر نرخ سود تسهیلات، بانک مرکزی که خود جزو معتقدان کاهش سود است، حتماً طرحی را به شورا برای کاهش نرخ سود تسهیلات هم ارائه خواهد داد.

بنابراین پیش بینی می شود شورای پول و اعتبار ضمن تأیید سود 15 درصدی سپرده ها تصمیمی هم برای سود 22 درصدی تسهیلات بانکی بگیرد. حال باید منتظر ماند و دید که در ساعات آتی چه خبرهایی از بانک مرکزی بیرون می آید.

به گزارش تسنیم، طی دو سال گذشته نرخ سود سپرده ها چهار بار تغییر کرده و یک بار در اردیبهشت‌ماه 93 به 22 درصد، در اردیبهشت‌ماه 1394 به 20 درصد، در بهمن‌94  به 18 درصد و خرداد 95 به 15 درصد کاهش یافته است.

شورای پول و اعتبار در نشست ویژه سودی خود در پایان بهمن 94 تصمیم گرفت که نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای از 21درصد به 20درصد و تسهیلات مشارکتی از 24درصد به 22درصد کاهش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها