کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا دیگر فلز با ارزشی نیست


کد خبر : ۲۴۱۳دوشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲:۲۱۳۳۸۹ بازدید

برخی تحلیلگران و استراتژیست های اقتصادی بر این باورند که کاهش 26 درصدی قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2013 تاکنون نشانگر این واقعیت است که طلا دیگر فلز باارزشی به شمار نمی رود.

طلا همواره به عنوان بهترین کالا برای در امان بودن از فشارهای تورمی و کاهش ارزش سرمایه به شمار می رفته است ولی کاهش شدید قیمت این فلز زرد از ابتدای سال 2013 تاکنون موجب وارد شدن میلیاردها دلار زیان و ضرر به سرمایه گذاران بین المللی شده است.بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا طی سال های 1999 تا 2012 میلادی بیش از 872 درصد رشد یافت و از 172 دلار در هر اونس به بیش از 1674 دلار رسید.قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا بیش از 26 درصد کاهش داشته و به کمتر از 1230 دلار رسیده است.

یک کارشناس ارشد موسسه مالی یو بی اس تاکید کرد، به نظر می رسد قیمت طلا به شدت تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو و محرک پولی 85 میلیارد دلاری قرار گرفته و هر تغییر و تحولی در سیاست های فدرال رزرو می تواند بر قیمت طلا نیز موثر باشد. اکثر موسسات مالی بزرگ جهان پیش بینی خود را نسبت به قیمت طلا در سال آینده کاهش داده اند. موسسه یو بی اس پیش بینی کرده است که قیمت طلا سال آینده به طور میانگین به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید. 

وی افزود: عملکرد قیمت طلا در سال 2013 موجب شده تا این فلز درخشش و جذابیت خود را برای سرمایه گذاران بین المللی تا حد زیادی از دست بدهد. با پایان سال 2013 سرمایه گذاران بیشتری از بازار طلا خارج خواهند شد. موسسه مالی گلدمن ساش نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا سال آینده به کمتر از 1110 دلار خواهد رسید.آنتونی گریسانتی تحلیلگر بازار بورس نیویورک نیز پیش بینی کرد قیمت طلا در میان مدت به کمتر از 1175 دلار خواهد رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها