کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ممنوعیت ورود برنج خارجی به گیلان، خوب است یا بد؟


کد خبر : ۲۴۰۸۲دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۴۹۵۷۲ بازدید

پس از آن که استاندار مازندران از ممنوعیت ورود برنج خارجی به این استان خبر داد، استاندار گیلان نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، طی سخنانی ...

روزنامه خزر چاپ گیلان در شماره دوشنبه بیست و چهارم خردادماه، مطلبی در قسمت سرمقاله با عنوان ممنوعیت ورود برنج خارجی به گیلان، خوب یا بد به قلم رضا احمدی سراوانی در ارتباط با موضوع ممنوعیت ورود برنج خارجی به استان و اهداف اجرای این طرح منتشر کرده است.

پس از آن که استاندار مازندران از ممنوعیت ورود برنج خارجی به این استان خبر داد، استاندار گیلان نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، طی سخنانی اعلام کرد که با توزیع برنج خارجی در گیلان مخالف هستم.

هر چند مشخص نیست که آیا مخالفت استاندار گیلان با ورود برنج خارجی به این استان موجب ممنوعیت توزیع این محصول در گیلان خواهد شد یا نه اما اخبار منتشر شده حاکی از آن است که در استان مازندران این طرح اجرا گردیده و برنج خارجی قاچاق محسوب می شود؛ طرحی که در همین مدت اندک اجرای آن با مخالفت و موافقت های بسیاری همراه بود.

اما در این میان پرسش اساسی این است که هدف اصلی از اجرای طرح مذکور چیست؟ اگر هدف حمایت از تولید داخلی است چرا اجرای آن در زمانی آغاز شده که قیمت برنج داخلی تا 50 درصد افزایش یافته است و آیا ممنوعیت توزیع برنج خارجی، باعث گران تر شدن برنج تولید داخل در استان های شمالی و فشار مضاعف به مصرف کنندگان نخواهد شد؟

نگرانی که در صورت تحقق می تواند بازار برنج را در استان های شمالی بیش از پیش دچار تلاطم کند!

بی گمان حمایت از تولید داخلی برنج بیش از ممنوعیت ها ، نیازمند اصلاح تعرفه های واردات برنج و کاهش هزینه های تولید برای کشاورزان داخلی است. هزینه هایی که اکنون انگیزه های تولید را بشدت کاهش داده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها