کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هر کیلو برنج درجه یک 9500 تومان


کد خبر : ۲۴۰۴۷یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۴۷۱۴۷۵ بازدید

رئیس انجمن برنج معتقد است قیمت بهترین برنج در منطقه شمال، کیلویی 9500 تومان است و نوسانات شدید قیمت در بازار تهران به واسطه سودجویی برخی ...

اول تیرماه فصل برداشت برنج در کشور به صورت رسمی آغاز می‌شود، فصلی که تنها 9 روز تا آغاز آن زمان باقی مانده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از میزان، اول تیرماه یا زمان برداشت برنج در سال جاری با میانه ماه مبارک رمضان تلاقی کرده است، تلاقی این دو زمان در حالی رخ داده است که در ماه رمضان تا حدودی میزان مصرف برنج افزایش می‌یابد و از سوی دیگر در آغاز فصل برداشت برنج، میزان ذخیره برنج خانواده‌ها رو به اتمام است.

با توجه به این شرایط احساس می‌شود که قیمت برنج تا حدودی دستخوش تغییر شود، به گفته رئیس انجمن برنج پیک زمانی این محصول دقیقاً در اول تیرماه است، اما ماه رمضان، ایام نوروز و ماه محرم در این پیک زمانی قرار نمی‌گیرد و نوسانی در قیمت تمام شده برنج رخ نمی‌دهد.

جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: در پی آینده نگری افراد و خرید نیاز یک‌ساله برنج مصرفی خانوار در ماه رمضان، محرم و ایام عید نوروز قیمت برنج دستخوش تغییر نمی‌شود و افزایش یک‌باره قیمت برنج در ایام نوروز سال جاری به واسطه سودجویی برخی افراد و نبود نظارت کافی سازمان‌های نظارتی بوده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت برنج به صورت کاذب است، ادامه داد: اگر در ماه رمضان و محرم سال جاری قیمت برنج در بازار تهران افزایش یابد، این افزایش قیمت کاذب خواهد بود و افزایش قیمت احتمالی هیچ ارتباطی به میزان عرضه، تقاضا و قیمت تمام شده برنج نیست.

رئیس انجمن برنج گفت: بهترین برنج شمال با 2 تا 3 درصد خرده و بدون ناخالصی حداکثر کیلویی 9500 تومان به فروش می‌رسد و اگر برنج در بازار تهران همراه با ناخالصی و 30 تا 40 درصد گران‌تر از قیمت شمال به فروش رسد، سودجویی برخی افراد و نبود نظارت دستگاه‌های نظارتی است.

شایق در رابطه با میزان تولید و کیفیت برنج برداشتی کشور، افزود: با توجه به بارندگی‌های اسفندماه سال گذشته برنج کشور سال خوبی را آغاز کرده و این در حالی است که سال برنج کشور حدود سه هفته زودتر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته بیان شد که اگر در خردادماه بارندگی مناسبی در منطقه شمال رخ دهد کیفیت و میزان برنج بهبود خواهد یافت، تاکید کرد: از روز جمعه بارندگی‌های مناسبی به صورت نرم و ریز در شمال رخ داده که با اطمینان می‌توان مدعی شد سال جاری میزان برنج تولیدی کشور کمتر از 2 میلیون تن نخواهد بود و تولید مناسبی از کشت دوم نیز برداشت خواهد شد.

رئیس انجمن برنج در پاسخ به این سؤال که مواضع شما نسبت به تصمیمات اخیر وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ممنوعیت کشت و برداشت به جز مناطق شمال ایران و واردات آن، گفت: واردات برنج دارای شروطی است که باید در راستای حمایت از تولید داخلی این شروط اجرا شود.

وی افزود: کشور به 800 هزار تا یک میلیون تن برنج وارداتی نیاز دارد که از اول تیرماه واردات برنج نباید انجام شود و در صورت واردات نباید رسانه‌ای شود، همچنین باید برای واردات برنج تعرفه 40 درصدی با حق عوارض گمرکی 500 تومانی در هر کیلوگرم پرداخت شود.

شایق خاطرنشان کرد: در 14 استان ممنوعیت کشت و برداشت برنج وجود ندارد بلکه محدودیتی در نظر گرفته شده است که در برخی رسانه‌ها از ممنوعیت کشت و برداشت برنج خبر داده شده بود، این موضوع در حالی رسانه‌ای شده است که در برخی مناطق همچون ایلام و کردستان امکان کشت برنج و استفاده از آب‌های سطحی امکان پذیر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها