کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاشی و سرامیک ایرانی بخریم یا خارجی؟


کد خبر : ۲۴۰۱۹شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷:۵۷۲۳۷۱ بازدید

گشتی در بازار تهران نشان می دهد بیش از 65 درصد کاشی و سرامیک موجود در بازار ایرانی است و مابقی سهم بازار بین کاشی های ساخت خارج ...

گشتی در بازار تهران نشان می دهد بیش از 65 درصد کاشی و سرامیک موجود در بازار ایرانی است و مابقی سهم بازار بین کاشی های ساخت خارج اعم از اسپانیایی، ایتالیایی، ترکی و چینی تقسیم شده است.

همچنین تنوع کیفیت، طرح و برند این محصولات سبب شده تا قیمت این محصولات از متری 7 تا 90 هزار تومان متغیر باشد.کاشی و سرامیک، یکی از ملزومات ساخت منازل و تزئین آن ها به شمار می رود و ایران نیز یکی از بزرگ ترین تولید کننده های این محصولات است. در این رابطه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فروشندگان خیابان بنی هاشم و خیابان شیراز تهران نشان می دهد که این روز ها اغلب مصرف کننده ها تمایل دارند کاشی ایرانی خریداری کنند؛ چرا که هم کیفیت کاشی ایرانی زبانزد خاص و عام است و هم قیمت پایین تری نسبت به نمونه های خارجی خود دارد.

بر این اساس می توان گفت این کاشی ها در مقایسه با همتایان خارجی، مرغوب و گران خود، به طور متوسط 20 درصد ارزان تر هستند. عمده این محصولات نیز ساخت استان یزد می باشند.در این حال کاشی های اسپانیایی و ایتالیایی نیز با وجود قیمت بالایی که دارند طرفداران بسیاری در بازار ایران پیدا کرده اند و برای منازل لوکس معمولا از این کاشی ها استفاده می شود. البته کاشی های اروپایی فقط در ابعاد بزرگ وجود دارند و کوچک ترین اندازه آن ها سایز 60×60 سانتی متر مربع است که با این مساحت، استفاده از آن برای آپارتمان های کوچک مقیاس، عملا غیرممکن است.

در این رابطه، یکی از انواع بسیار گران از این دست کاشی ها، کاشی تک گل اسپانیایی است که به صورت تک فروشی عرضه و هر دانه آن تقریبا به قیمت 40 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.کاشی های چینی نیز که در دسته بی کیفیت ترین ها قرار می گیرند و مشتریان ثابتی هم ندارند، با کپی کردن الگو و طرح های اروپایی به دنبال سهمی از بازار هستند. این کاشی ها و سرامیک ها به دلیل این که پولیش می خورند بسیار براق و زیبا هستند ولی این کار باعث لیز بودن بیش از حد سرامیک های کف می شود.این گزارش همچنین حاکی از آن است که هنگام خرید کاشی، می بایست به درجه بندی کیفی کاشی ها که روی کارتن آن درج شده، توجه کرد. کاشی ها با توجه به این که درجه یک، دو یا سه دارند قیمت های متفاوتی هم دارند، البته ناگفته نماند که طراحی ظاهری آن ها هم در قیمت نهایی این محصول تاثیر بسزایی دارد. بر این اساس، قیمت کاشی های موجود در بازار تهران از 7 هزار تومان شروع می شود و تا 90 هزار تومان هم می رسد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها