کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لوازم خانگی داخلی ارزان می‌شود


کد خبر : ۲۴۰۱دوشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸:۳۸۴۰۱۱ بازدید

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از کاهش قیمت تولیدات داخلی و مونتاژ داخلی تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: کالاهای وارداتی با نظارت نیز می توانند در چند ماه آینده قیمت کمتری نسبت به امروز را تجربه کنند.
لوازم خانگی داخلی ارزان می‌شودلوازم خانگی داخلی ارزان می‌شود

طحان‌پور کالاهای وارداتی در بازار لوازم خانگی را در دو دسته متفاوت دانست و گفت: برخی از کالاها به صورت کامل و ساخته شده به کشور وارد می‌شود و برخی دیگر به صورت قطعه وارد شده و در داخل کشور زیر نظر شرکت مادر مونتاژ می‌شود.

وی ادامه داد: دولت برای حمایت از تولید داخلی افزایش تعرفه‌ی واردات برای لوازم خانگی ساخته شده را در نظر گرفت و اگر در حال حاضر به وارد‌کننده ارز مرجع 2477 تومانی داده شود، قیمت این‌گونه کالاهای وارداتی نسبت به قیمت زمان فعلی کاهش خواهد یافت.رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: در حال حاضر تفاوت قیمت بین کالاهای وارداتی به دلیل واردات با نرخ متفاوت ارز در بازار وجود دارد.طحان‌پور تصریح کرد: وجود این‌گونه تفاوت قیمت به دلیل عدم نظارت بر بازار و عدم خروج دولت از تجارت و صنعت است.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید از تجارت و صنعت خارج شود و کار را به اهل آن بسپارد تا محصول باکیفیت و با قیمت مناسب در کشور تولید و وارد شود.رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی یادآور شد: می‌توان به شبنم برای ورود دولت به بازار اشاره کرد که ‌شبنم به این روز افتاده است.

طحان‌پور هم‌چنین در رابطه با قیمت محصولات خارجی که در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: چون تکنولوژی تولید تازه به کشور وارد شده، تولید انبوه صورت نمی‌گیرد و قطعات از کارخانه مادر گران‌تر به ایران فروخته می‌شود قیمت این محصولات کمی بالا است.

وی ادامه داد: اما امید است تا سه چهار ماه آینده با تولید قطعات با‌کیفیت داخلی این محصولات قیمت تولیدات خارجی که در ایران تولید می‌شود کاهش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها