کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعرفه 19 درصدی اروپایی‌ها برای خرید میگوی ایرانی


کد خبر : ۲۳۹۵۲جمعه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۳۰۱۳۹۸ بازدید

سال گذشته 13 هزار و 100 تن میگوی ایرانی به کشورهای مختلف صادر شده است که به گفته رییس سازمان شیلات، 75 درصد آن به ویتنام و ...

سال گذشته 13 هزار و 100 تن میگوی ایرانی به کشورهای مختلف صادر شده است که به گفته رییس سازمان شیلات، 75 درصد آن به ویتنام و امارات صادر شده و تعرفه‌ 19 درصدی مانع صادرات این محصول شیلاتی به اتحادیه اروپا شده است.

حسن صالحی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته 13 هزار و 100 تن میگوی ایرانی به کشورهای مختلف صادر شد که از نظر وزنی 10 درصد و از نظر ارزشی 9.2 درصد نسبت به سال 1393 افزایش را تجربه کرده است.

وی افزود: بالغ بر 75 درصد میگوی ایرانی به ویتنام و امارات صادر شده است که البته عمده میگوی خریداری شده از سوی ویتنام به چین و از طریق بنادر آزاد این کشور صادر می‌شود. همچنین حدود 10 درصد از میگوی ایرانی صادراتی به کشورهای عربی مانند مصر، لبنان و غیره صادر می‌شود و 15 درصد باقی‌مانده نیز سهم کشورهایی مانند روسیه، اتحادیه اروپا، مکزیک، کانادا و غیره است.

رییس سازمان شیلات با بیان این‌که اتحادیه اروپا تعرفه 19 درصدی برای واردات میگوی ایرانی وضع کرده‌اند که مانع صادرات میگوی ایرانی شده است، اظهار کرد: متاسفانه دولت گذشته آمار نادرستی در خصوص تولید ناخالص داخلی ارائه داده است و از آنجا که اتحادیه اروپا تعرفه‌های تجاری خود را براساس تولید ناخالص داخلی تغییر داده، طی سال‌های اخیر میزان تعرفه واردات میگوی ایرانی به اروپا افزایش یافته و به 19 درصد رسیده است. در حالی که تعرفه کشورهای رقیبی مانند اکوادور 12 درصد پایین‌تر از ایران است و این قدرت رقابت را از تاجران ایرانی می‌گیرد.

صالحی اعلام کرد: در جلسه اخیری که دبیر کل اتحادیه اروپا داشتیم، مقرر شد ضمن برگزاری جلسات مشترک و ایجاد کمیسیون مشترک شیلاتی میان ایران و اروپا بتوانیم تعرفه صادرات میگو به کشورهای عضو این اتحادیه را به گونه‌ای تغییر دهیم که قدرت رقابت با اکوادور را در بازار اروپا داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این راستا مقرر شد به بروکسل سفر کنیم که امیدواریم مشکلات صادرات میگو در این زمینه تا حدود بسیاری حل شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها