کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلایل هک وب‌سایت‌های دولتی اعلام شد


کد خبر : ۲۳۸۳۹چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۸:۴۷۱۵۱۹ بازدید

تقریبا بعد از دوهفته از حملات سایبری اخیر به وب‌سایت‌های عمومی سازمان‌های دولتی، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای ...

تقریبا بعد از دوهفته از حملات سایبری اخیر به وب‌سایت‌های عمومی سازمان‌های دولتی، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای استفاده از سامانه‌های آسیب پذیر مدیریت محتوا را دلیل این حملات عنوان کرد.

از حدود 2 هفته گذشته برخی وب‌سایت‌های عمومی و خدماتی دستگاه‌های اجرایی مورد حملات هک قرار گرفتند که منشا آن هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است. در این میان برخی گزارش‌ها از عدم موفقیت‌آمیز بودن این حملات حکایت دارد و پلیس فتا در این باره اعلام کرده است که این حملات تنها منجر به تغییر چهره این وب‌سایت‌ها شده و سرقت اطلاعات صورت نگرفته است.

با توجه به این حملات، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای که بازوی امنیتی سازمان فناوری اطلاعات وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود در اطلاعیه‌ای به 2500 سازمان و شرکت متصل به سامانه تعاملی امن، آخرین وضعیت پیگیری این رخداد را تشریح کرد. مرکز ماهر اعلام کرد: «با توجه به حملات چند روز اخیر به بعضی از وب سایت‌های عمومی که بیشتر آنها از نسخه‌های به‌روز نشده و آسیب‌پذیر سامانه‌های مدیریت محتوا استفاده کرده‌اند، اعمال بعضی از رویه‌های اولیه و پایه امنیتی می‌توانست از حوادث رخ داده جلوگیری کند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها