کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام استراتژی شهرداری برای خريد باغات تهران


کد خبر : ۲۳۷۸۶سه شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۸:۴۷۱۶۷۶ بازدید

شهردار تهران درحالي از استراتژي جديد خود درباره تملك باغات تهران براساس اولويت‌ها خبر مي‌دهد كه سال گذشته حتي اختصاص بودجه 500 ...
اعلام استراتژی شهرداری برای خريد باغات تهراناعلام استراتژی شهرداری برای خريد باغات تهران

شهردار تهران درحالي از استراتژي جديد خود درباره تملك باغات تهران براساس اولويت‌ها خبر مي‌دهد كه سال گذشته حتي اختصاص بودجه 500 ميليارد توماني به مديريت شهري براي اين منظور هم نتوانست باغات تهران را از تخريب نجات دهد.

به گزارش ایران جیب به نقل از تعادل، موضوع تملك باغات از مهم‌ترين اقداماتي است كه شهرداري تهران با انجام آن مي‌تواند از افزايش آلودگي هوا در شهر تهران جلوگيري كند. در شرايطي كه طبق آمارهاي وزارت راه‌وشهرسازي كلان‌شهر تهران در رتبه نخست تخريب باغ‌ها قرار دارد؛ موضوعي كه سال گذشته نگراني‌هاي زيادي را رقم زد، به همين دليل هم در بودجه همان سال شهرداري تهران رقم 500 ميليارد تومان براي اين امر در نظر گرفته شد اما به اين دليل كه كد پروژه براي آن تعريف نشده بود اجرايي نشد. اكنون نيز نمايندگان شوراي شهر تهران در بودجه سال 95 شهرداري تهران و در برخي كد پروژه‌ها مبلغ 150ميليارد تومان اعتبار براي خريداري برخي باغات تهران كه در حال نابودي هستند در نظر گرفته‌اند.

اما محمدباقر قاليباف شهردار تهران باز هم در تازه‌ترين سخنان خود در حاشيه افتتاح ايستگاه مترو خواجه‌عبدالله انصاري، از ناتواني شهرداري تهران براي تملك تمامي باغات شهر تهران سخن گفت. او در پاسخ به سوالي درخصوص تملك باغات تهران گفت: ما امكان تملك همه باغات شهر تهران را نداريم اما نسبت به اعتباراتي كه وجود دارد و بنا به سقف اعتبارات، تملك باغات را با اولويت طرح‌هايي كه شهرداري محل پروژه را فريز كرده است، انجام مي‌دهيم. او افزود: ما نمي‌توانم تمام باغات تهران را خريداري كنيم و حتي اگر 100درصد پول شهرداري را بگذاريم، باز هم چنين تواني وجود ندارد كه تمام باغات را خريداري كنيم به‌همين دليل خريد باغات با اولويت‌بندي صورت مي‌گيرد.

 

 38 درصد بودجه شهري براي حمل‌ونقل

بودجه‌هاي اختصاص داده شده به حمل‌ونقل شهري و مترو موضوع ديگري است كه شهردار تهران طي اين مراسم در دفاع از آن سخن گفت. او با اعلام اينكه «تقريبا ۳۸درصد بودجه شهرداري تهران به صورت مستقيم به حوزه حمل‌ونقل عمومي اختصاص داشته است»، افزود: 60 درصد بودجه شهرداري نيز به صورت غيرمستقيم متوجه حمل‌ونقل عمومي بوده است. با اين شرايط نمي‌دانم براساس كدام تحليل، آمار و اطلاعات بعضا اين‌گونه به جامعه منعكس مي‌شود كه حمل‌ونقل، اولويت شهرداري تهران نبوده است؟ قاليباف افزود: طبيعتا بخش قابل‌توجهي از بزرگراه‌ها، پل‌ها و تونل‌هايي كه در شهر ساخته مي‌شود به صورت غيرمستقيم در حوزه حمل‌ونقل عمومي محسوب مي‌شوند اما حدود 38 درصد از بودجه شهرداري نيز به صورت مستقيم در توجه به مترو، اتوبوس و جابه‌جايي مسافر اختصاص يافته است. او مجموعه تونل‌هاي احداثي شهر تهران در حوزه مترو را حدود 200 كيلومتر بيان كرد و گفت: در سال 84 تونل‌هاي شهري ما حدود 40 كيلومتر بوده كه نتيجه بيست و اندي سال تلاش بوده است.

در مقابل در طول ۱۰سال گذشته بالغ بر ۱۶۰كيلومتر مترو ساخته شده و در حال بهره‌برداري است. در كنار اين موضوع در حال حاضر بيش از 300 كيلومتر خط مترو نيز در دست ساخت است. شهردار تهران بااشاره به ركود، مشكلات اقتصادي و تعطيلي بسياري از كارگاه‌ها در كشور تصريح كرد: ساخت مترو در تهران، مشهد، تبريز، شيراز و... تفاوتي ندارد و در ديگر شهرها هم مترو ساخته مي‌شود. ما در شهر تهران هر ماه يك ايستگاه را افتتاح كرده و هر سال چند ۱۰كيلومتر مترو را به بهره‌برداري مي‌رسانيم اما در بعضي شهرها نزديك ۱۵سال است كه مشغول ساخت مترو هستند ولي مترو يا به بهره‌برداري نرسيده يا ميزان بهره‌برداري از خطوط مترو كمتر از ۱۰كيلومتر است. اين نتيجه در اولويت بودن مترو، توجه و تلاش مجاهدانه و جهادي در اين عرصه است.

 

 هر ماه؛ يك ايستگاه مترو

محمدباقر قاليباف بااشاره به تعهد خود درباره افتتاح ماهانه يك ايستگاه مترو افزود: در شرايطي كه به هر دليلي پشتيباني نمي‌شويم و كمكي از دولت در اين بخش به دست ما نمي‌رسد، هميشه به مردم شهر گفته‌ايم كه متعهد هستيم هر ماه يك ايستگاه مترو را افتتاح كرده و هر سال خطوط مترو را گسترش دهيم. به اين ترتيب اميدوارم همان‌طور كه قول داديم بتوانيم در سال۹۶ يكصد كيلومتر مترو را به شهر اضافه كنيم و مرز ۳۰۰كيلومتر مترو را در شهر به اتمام برسانيم. شهردار تهران ادامه داد: تهران هفت خط مترو دارد و در دوره چهارم شهرداري تهران و شوراي شهر ما تمام هفت خط مترو را به انتها خواهيم رساند تا همه شهر از اين امكان استفاده كنند و بتوانيم عدالت توزيعي را در حمل‌ونقل با اولويت جنوب به شمال ايجاد كنيم.

شهردار تهران به بيان اثرات توسعه مترو در كاهش آلودگي هوا پرداخت و گفت: هر مسافري كه امروز از مترو استفاده مي‌كند، ۱۳سنت صرفه‌جويي در حوزه سوخت و اقتصاد ملي دارد. اگر براساس بند «ق» كه به تصويب مجلس رسيده است، از محل همين صرفه‌جويي سوخت به مترو پرداخت شود، كار با شتاب بيشتري ادامه پيدا مي‌كند. هم‌اكنون ايستگاه خواجه‌عبدالله انصاري با يك معماري اسلامي و ايراني ساخته شده است و تمام تاسيسات فني نيز در اين ايستگاه وجود دارد. ما مي‌توانيم هر دو دقيقه يك قطار به اين ايستگاه اعزام كنيم اما الان به دليل نبود واگن تا پيش از اين سر فاصله حركت قطارها در اين خط ۳۰دقيقه بوده كه هم‌اكنون به ۱۵دقيقه كاهش پيدا كرده است. حتي لازم نيست زيرساخت‌ها را اضافه كنيم بلكه با همين زيرساخت‌هاي فعلي مي‌توانيم ظرفيت فعلي بيش از

 3 و نيم ميليون نفر جابه‌جايي مسافر با 200 كيلومتر خط مترو را به نزديك 10 ميليون مسافر افزايش دهيم.

 

 قول خريداري 1200واگن از جانب دولت

شهردار تهران همچنين در حاشيه مراسم در پاسخ به سوالي درباره ميزان وصول اعتبارات دولتي در توسعه مترو گفت: طبق روال اين سال‌ها كمكي كه بايد در اين زمينه باشد، صورت نمي‌گيرد و شهرداري در اين عرصه تنهاست. البته ما مصمم هستيم به تمام تعهدات خود عمل كرده و ساخت مترو را با همه سختي‌ها در اولويت قرار دهيم. او از تكميل خطوط 6 و 7 و ايستگاه‌هاي مترو از سوي شهرداري خبر داد و گفت: دوستان در دولت قول داده‌اند كه حدود ۱۲۰۰واگن خريداري شود تا مردم در ايستگاه‌ها خيلي منتظر قطار نمانند.


كار سياسي نمي‌كنيم

 شهردار تهران در پاسخ به پرسشي ديگر درخصوص انتقاد يكي از اعضاي شورا از فعاليت‌هاي سياسي برخي مديران شهرداري تهران گفت: اينكه اين حرف زده مي‌شود و در جايي مي‌گويند اين كار، كار سياسي است، خود اين حرف سياسي است. ما در شهرداري تهران مشغول به خدمت هستيم و بنده در هر جا كه مشغول به خدمت بودم، چه در دوران دفاع مقدس، بسيج، نيروي انتظامي و شهرداري هيچ‌گاه نه به كار، سياسي نگاه كردم و نه كار خود را با نگاه سياسي انجام دادم.

 

 100 ميليارد تومان براي يك ايستگاه

مديرعامل شركت مترو تهران نيز در حاشيه اين مراسم بااشاره به اينكه اين ايستگاه در فضاي 15هزار متر مربع زير بنا احداث شده است، گفت: ساخت اين ايستگاه بالغ بر 100ميليارد تومان هزينه داشته است. هابيل درويشي افزود: باتوجه به نام‌گذاري اين ايستگاه به‌نام خواجه‌عبدالله انصاري از مشاهير قرن پنجم، از معماري ايراني اسلامي در اين خط استفاده شده است.

 او بااشاره به اينكه 4 ايستگاه ديگر از خط 3 مترو باقي‌مانده است كه به‌زودي و تا پايان شهريور ماه تمام ايستگاه‌ها در اين خط به بهره‌برداري خواهد رسيد، تصريح كرد: سرفاصله حركت قطار در خط 3 مترو به 15دقيقه رسيده است. مديرعامل شركت مترو با بيان اينكه اتفاق ويژه‌يي در راه است، گفت: اميدوارم وعده‌يي كه داده‌ايم يعني احداث 100 كيلومتر مترو خط 6، 7 و خط حرم امام‌خميني(ره) طي سال جاري و سال آينده محقق شود، به‌طوري كه خط فرودگاه امام و بخشي از خط 7 طي سال جاري و خط 6 مترو از شهر ري تا كن در سال 96 به بهره‌برداري خواهد رسيد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها