کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت روز زعفران در بازار


کد خبر : ۲۳۷۷۵دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳:۴۷۲۱۱۳ بازدید

نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: یک ماهی است که قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده به طوریکه حداقل هر کیلو زعفران 5 میلیون و ...

نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: یک ماهی است که قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده به طوریکه حداقل هر کیلو زعفران 5 میلیون و 350 هزار تومان و حداکثر 6 میلیون و 700 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

غلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به وضعیت صادرات اظهار داشت: در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین سال 94 ، صادرات زعفران رشد 10 درصدی داشته به طوریکه  این میزان به مرز 10 کیلو  و 300 گرم رسیده است.

وی با اشاره به پیش بینی وضعیت صادرات گفت: با توجه به نوسانات 100 الی 200 تومانی هر کیلو زعفران شاهد افت میزان صادرات بوده ایم که اگر به ثبات نسبی قیمت در بازار دست یابیم می توان گفت که صادرات در سال جاری 20 الی 30 درصد رشد خواهد کرد.

میری با اشاره به قیمت زعفران در بازار بیان کرد: یک ماهی است که قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده به طوریکه حداقل هر کیلو زعفران 5 میلیون و 350 هزار تومان و حداکثر 6 میلیون و 700 هزار تومان  در بازار به فروش می رسد.

نائب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه نمی توانم در مورد حباب قیمت اظهار نظر کنم، افزود: قیمت موجود زعفران در بازار تابع عرضه و تقاضا است، اما همواره نگران عدم ثبات بازار و نوسانات قیمت ها هستیم چرا که خریداران خارجی به جای کاهش قیمت به دنبال ثبات قیمت هستند تا از خریدشان اطمینان خاطر داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی های مناسب و افزایش سطح زیر کشت محصول در استان های مختلف و اینکه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و جنوبی تمام سعی و تلاش خود را در راستای افزایش راندمان این دو استان به کار گرفته باید گفت که حداقل 10 الی 20 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

میری تصریح کرد: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته 310 تن محصول در دو استان خراسان رضوی و جنوبی برداشت شده که امیدواریم این میزان در سال جاری به مرز 380 تن برسد.


حباب کاذب قیمت در حال شکسته شدن است

در این راستا علی حسینی عضو شورای ملی زعفران گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تولید دوره آینده و بارندگی های مناسب اسفند و فروردین ماه که نوید بخش تولید مناسب زعفران است لذا به سمت و سوی قیمت های واقعی زعفران نزدیک می شویم.

وی با اشاره به قیمت زعفران گفت: در حال حاضر هر کیلو زعفران با کیفیت بین کیلویی 5 میلیون و 500 الی 6 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد اما در این میان متاسفانه عده ای سودجو اقدام به رنگ کردن گیاه با رنگ زعفران و مخلوط کردن آن با زعفران اصلی نمودند چرا که این افراد برای انکه به سود های نجومی دست نمی یابند احساس خطر کردند و از این رو را ه چاره ای جز تقلب پیدا نکردند.

حسینی ادامه داد: در سال 95 پیش بینی شده که  در راستای افزایش سطح زیر کشت تولید به مرز 400 تن می رسد و به همین خاطر امید متقلبان به یاس تبدیل شده چرا که باافزایش تولید قیمت زعفران به قیمت واقعی خود باز می گردد.

وی با اشاره به میزان صادرات بیان کرد: آمار گمرک در فرودین ماه 95 بیانگررشد خوب صادرات است که امیدواریم با ادامه این روند به رکورد خوبی دست یابیم که این امر مستلزم توسعه بازارهای هدف است تا تولید کنندگان دغدغه انباشت زعفران در انبارها را نداشته باشند.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به حباب کاذب قیمت افزود: در حال حاضر قیمت زعفران با یک میلیون تومان حباب کاذب قیمت مواجه است که این حباب در حال فروکش شدن به سمت و سوی قیمت واقعی است.

گفتنی است که قیمت واقعی زعفران بین کیلویی 4 میلیون و 500 الی 5 میلیون و 500 هزار تومان است .

وی با اشاره به تاسیس بانک زعفران بیان کرد: چند سالی است که شورای ملی زعفران این پیشنهاد را داده است اما نباید فراموش کرد که این امر مستلزم تامین اعتبار از سوی بانک ها و موسسات است که در این خصوص بانک ها کمتر تمایل به این پشتیبانی دارند اما ایجاد ایم بانک می تواند منجر به کاهش استرس افزایش و کاهش قیمت ها در بازار شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها