کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افت نرخ اشتغال زنگ خطر جدی برای اقتصاد آمریکا


کد خبر : ۲۳۷۱۶یکشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸:۴۷۶۳۵ بازدید

در ظاهر می‌توان افت شدید نرخ اشتغال در آمریکا در ماه می را دورخیز اقتصاد این کشور برای بازگشت به رشد اقتصادی پایدار تعبیر کرد اما در ...
افت نرخ اشتغال زنگ خطر جدی برای اقتصاد آمریکاافت نرخ اشتغال زنگ خطر جدی برای اقتصاد آمریکا

در ظاهر می‌توان افت شدید نرخ اشتغال در آمریکا در ماه می را دورخیز اقتصاد این کشور برای بازگشت به رشد اقتصادی پایدار تعبیر کرد اما در حقیقت این سقوط نشانه جدی نسبت به بازگشت اقتصاد آمریکا به بحران است.

گزارش رسمی دولت آمریکا نسبت به نرخ اشتغال ایجاد شده در ماه می سیاست‌گذاران اقتصادی این کشور را شوکه کرد.

در ماه می اقتصاد آمریکا تنها 38 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که کمترین میزان از سال 2010 تا کنون بوده است.

بانک مرکزی آمریکا قصد داشت تا احتمالا در ماه ژوئن و با توجه به ظهور نشانه‌های بهبود در اقتصاد این کشور، نرخ بهره در این کشور را افزایش دهد.

با سقوط شاخص اشتغال پیش‌بینی می‌شود  سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا نسبت به زمان افزایش نرخ بهره در این کشور تجدید نظر کنند.

در بهترین شرایط می توان این سقوط نرخ اشتغال را بازگشت و یا به عبارتی دورخیز اقتصاد آمریکا برای ورود به دوره رشد اقتصادی پایدار تعبیر کرد.

اما در حقیقت سقوط نرخ اشتغال در آمریکا زنگ خطر جدی نسبت به بازگشت بحران به اقتصاد امریکا است.

روزنامه نیویورک تایمز از این شاخص را به عنوان قناری معدن اقتصاد‌ آمریکا یاد کرده است.

در معادن قدیمی همواره یک قناری در داخل معدن نگهداری می شد و در زمانی که گازهای سمی در معدن پخش می شدند در قدم اول  قناری که به شدت نسبت به آلودگی هوا حساس است تلف می شد و معدنچیان از این طریق خطر را حس کرده و معدن را ترک می کردند.

شاخص اشتغال ایجاد شده در آمریکا طی ماه های گذشته در محدوده 200 هزار شغل در ماه بود که در ماه می به 38 هزار فرصت شغلی رسید که افت شدیدی داشته است.

در این گزارش این روزنامه آمده است که شاید در تاریخ آمریکا یافتن زمانی که سیاستمداران آمریکا این چنین ناتوان و مستأصل بوده باشند بسیار سخت باشد.

بانک مرکزی آمریکا همچنان بر سیاست خود برای افزایش نرخ بهره مصر است و این بدین معناست که این بنیان اقتصادی آمریکایی قصد ندارد تا از ابزار استاندارد خود یعنی کاهش نرخ بهره برای تحریک رشد اقتصادی این کشور استفاده کند.

از سوی دیگر با توجه به بالا گرفتن تب انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، پیش بینی می شود اجرای هر گونه سیاست مالی در این کشور به زمان پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود.

معلوم هم نیست که اولویت‌های رئیس جمهور آمریکا چه خواهد بود.

به نظر نمی رسد در صورت مد نظر قرار دادن کاهش رشد اقتصادی آمریکا، تصویب و اجرای سیاست های مالی برای بهبود آن کمتر از یکسال به طول بیانجامد.

از سوی دیگر در زمان کاهش رشد اقتصادی معمولا بانک مرکزی آمریکا به سوی سیاست‌های تسهیل پولی و انبساطی روی می‌آورد اما در حال حاضر این بانک نیز نسبت به بازگرداندن نرخ بهره به میزان عادی آن بسیار بی‌صبر است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها راضی به کاهش نرخ بهره و اجرای سیاست‌های تسهیل پولی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها