کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازجویی دولت آمریکا از هواوی چین به‌بهانه تحریم ایران


کد خبر : ۲۳۶۵۶شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲:۵۴۲۱۷۶ بازدید

وزارت بازرگانی آمریکا از شرکت هواوی چین خواست تمامی اطلاعات مربوط به کالاهای ارسالی به ایران طی 5 سال گذشته را ارائه نماید تا ...

وزارت بازرگانی آمریکا از شرکت هواوی چین خواست تمامی اطلاعات مربوط به کالاهای ارسالی به ایران طی 5 سال گذشته را ارائه نماید تا مطمئن شود این شرکت قوانین تحریمی علیه ایران را نقض نکرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، شرکت هواوی با ورود به بازارهای مختلف جهان نظیر انگلیس، هند و کنیا به موفق‌ترین شرکت فعال در بخش تکنولوژی چین تبدیل شده است.

اما این شرکت وارد بازارهایی نظیر ایران و سوریه نیز شده، که موجب شده مقامات آمریکایی محدودیت‌هایی بر فروش تکنولوژی‌های این شرکت اعمال کنند.

وزارت بازرگانی آمریکا از این شرکت چینی خواسته تا تمامی اطلاعات مربوط به صادرات یا صادرات مجدد تکنولوژی آمریکایی به کشورهای ایران، کوبا، کره شمالی، سودان و سوریه را در اختیار دولت آمریکا قرار دهد.

در نامه ارسالی به دفتر شرکت هواوی در دالاس، از این شرکت خواسته شده تا تمامی اطلاعات مربوط به کالاهای ارسالی به این کشورها طی 5 سال گذشته را ارائه نماید. در این نامه همچنین خواسته شده تا مستندات مربوط به کالاهای ارسال شده به این کشورها از طرق غیرمستقیم یعنی شرکت‌های صوری نیز ارائه شود.

هواوی متهم به هیچ‌گونه اقدام خلاف مقررات آمریکا نشده است. این شرکت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به قوانین و مقررات کشوری که در آن فعالیت دارد احترام می‌گزارد.

اگر تحقیقات دولت آمریکا ثابت کند که شرکت هواوی اقدامی خلاف امنیت ملی آمریکا یا منافع سیاست خارجی این کشور صورت داده، ممکن است دسترسی آن به تجهیزات ساخت آمریکا و دیگر محصولات تکنولوژیک آمریکایی محدود شود.

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا گفت: «ما درباره تحقیقات در دست انجام اظهارنظری نمی‌کنیم».

این نامه پس از آن ارسال می‌شود که دولت آمریکا در ماه مارس به‌صورت موقت جلوی فروش تکنولوژی آمریکایی به شرکت زد‌تی‌ای، رقیب چینی کوچکتر شرکت هواوی را به‌دلیل نگرانی‌های مشابه گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها