کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گوشی‌هایی که نباید بخریم / قسمت دوم


کد خبر : ۲۳۶۵۰شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۳۹۸۴۸۰ بازدید

برای خرید یک میان رده هوشمند هزینه‌ای بین 500 هزار تا یک میلیون تومان نیاز است. این میزان مبلغ کمی نیست و شاید نیازمند تحقیق بیشتری ...

برای خرید یک میان رده هوشمند هزینه‌ای بین 500 هزار تا یک میلیون تومان نیاز است. این میزان مبلغ کمی نیست و شاید نیازمند تحقیق بیشتری برای خرید گوشی باشد.

جی اس ام- در گزارش قبلی ضعیف‌ترین گوشی‌های ارزان قیمت را به شما معرفی کردیم که ارزش خریدن ندارند. در این پست میان‌رده‌هایی را معرفی می‌کنیم که بهتر است از خریدشان صرف نظر کنید. این نکته قابل ذکر است که برخی پرچمداران قدیمی که هنوز در بازار موجودند در این لیست قرار دارند، به دلیل اینکه دو یا سه نسل از بازار عقب‌ترند و بهتر است از خرید آن‌ها منصرف شوید. میان‌رده به‌روز بهتر از پرچمدار قدیمی است.
 




Samsung Galaxy Grand Prime


گرند پرایم به‌عنوان گوشی ارزان‌قیمت گزینه خوبی محسوب می‌شود، اما اگر بخواهیم به‌عنوان میان‌رده برای آن پول بپردازیم، چندان خوشایند نیست. رزولوشن صفحه نمایش پایین است و رم 1 گیگابایتی آن برای اجرای چندین برنامه هم‌زمان مناسب نیست؛ ضمن اینکه بدنه پلاستیکی بعد از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهد. با قیمتی حدود 500 هزار تومان Moto X2013 خرید منطقی‌تری است.
 



Samsung Galaxy Alpha


آلفا به‌عنوان گوشی لوکس میان‌رده به بازار معرفی شد و قیمت آن مدت‌ها بالا بود، اما با معرفی سری A دیگر گوشی خاصی محسوب نمی‌شود. آلفا کارت حافظه نمی‌خورد و کناره‌های گوشی هنگام بازی گرم می‌شود. باتری آن نیز کمی ضعیف است. در این بازه قیمتی بهتر است سراغ گوشی A5 بروید.
 



LG L70

L70 نیز بیشتر کارایی گوشی ارزان‌قیمت را دارد و اگر توقع زیادی از کارایی آن ندارید، مناسب است؛ اما اگر کارایی گوشی میان‌رده را از آن انتظار دارید، بهتر است سراغش نروید. دلیل اول اینکه میزان رم و حافظه داخلی کم است و نکته دوم کیفیت پایین صفحه نمایش و دوربینش است. بهتر است با کمی هزینه بیشتر Magna یا G4stylus از همین برند را انتخاب کنید.
 



LG Gflex 2
 

Gflex2 با حربه تبلیغاتی بدنه خمیده مدتی زبانزد بود، اما در حال حاضر چندان جذاب نیست. اولا به این دلیل که کلیدهای پشت گوشی هنگام قرار گرفتن در جیب خود به خود فشرده می‌شوند و ثانیا اینکه شاید سخت‌تر از گوشی‌های دیگر بتوانید لوازم جانبی مثل گلس و قاب محافظ برایش پیدا کنید. در این رنج قیمت بهتر است G3 بخرید که حداقل صفحه نمایش بهتری دارد.
 



Huawei P6

نمی‌خواهیم بگوییم P6 عیب خاصی دارد، اما دیگر زمان آن به پایان رسیده و با کمی هزینه بیشتر گوشی‌های به‌روزتری می‌توانید بخرید؛ مثلا Honor 5x که هم صفحه نمایش بهتری دارد و هم سیستم عاملش به‌روزتر است و البته حسگر اثر انگشت هم دارد.
 



Huawei Honor 3X


Honor 3X یا همان G750 حدود 3 سال پیش معرفی شده است و در حال حاضر گوشی قدیمی‌ای محسوب می‌شود. علاوه بر این رزولوشن صفحه نمایش و دوربین آن پایین است. J7 سامسونگ امکانات و قیمت مشابهی دارد، اما به‌روزتر است.

 


 

Lenovo A7000


کیفیت پایین دوربین و اسپیکر ضعیف نکاتی است که ممکن است شما را از خرید این گوشی منصرف کند. دوربین دوم A7000 هم برای سلفی گرفتن اصلا مناسب نیست. بهتر است به فکر خرید یک گوشی میان‌رده از برندهای دیگر باشید.

 



ZTE V6


ظاهر گوشی فریبنده است و شاید در نگاه اول جذبتان کند، اما متاسفانه بعد از کار کردن با آن خسته می‌شوید. کندی رابط کاربری نیز بعد از مدتی نمایان می‌شود. اگر بخواهید قید بدنه آلومینیومی را بزنید، بهتر است به G5X از هوآوی هم نگاهی بیندازید.
 



HTC One E9 Plus

به استناد گفته برخی کاربران، اصلی‌ترین ایراد این گوشی شکستن قسمت بالایی پورت شارژ بر اثر مرور زمان و اتصال زیاد شارژر به گوشی است. بعد از مدتی استفاده رنگ قاب پشتی هم کم‌کم از بین می‌رود، خصوصا اگر دستان شما زیاد عرق می‌کند، این مسئله زودتر اتفاق می‌افتد. شاید بهتر است سراغA9 بروید که بدنه‌ای مقاوم‌تر دارد.

 


 

One M8 Eye


بهتر است گول دوربین دوگانه این دستگاه را نخورید! درواقع دوربین گوشی‌های دیگر که حسگری مشابه دارند کیفیت بالاتری ارائه می‌دهد؛ مثلا کیفیت دوربین C5 سونی بسیار بالاتر از این گوشی به نظر می‌رسد.

 



HTC Desire 700


مشکل اول این است که این گوشی طراحی قدیمی دارد و جنس بدنه‌اش ضعیف است و دوم اینکه به دلیل میزان کم رم و پردازنده و صفحه نمایش بی‌کیفیت خرید آن اصلا به صلاح نیست. با این قیمت باز هم به نظر ما خرید 5X هوآوی یا J7 سامسونگ معقولانه‌تر است.


 



HTC One E8

One E8 نسخه پلاستیکی One M8 است. کیفیت عکس‌های دوربین آن در نور کم ناامیدکننده است و طبق شنیده‌ها کیفیت تماس نیز چندان جالب نیست. شاید Moto X2013 جایگزین خوبی برای این گوشی باشد.

 


 

Sony Xperia M4 Aqua

این گوشی هم یکی از گوشی‌های میان‌رده سونی است که عمرش به پایان رسیده. به غیر از کم بودن حافظه داخلی (تنها 2.9 گیگابایت در دسترس است)، سیستم مدیریت حافظه این گوشی نیز بسیار ضعیف است و صفحه نمایش اصلا راضی‌کننده نیست. اگر به سونی وفادارید، بهتر است C5 را انتخاب کنید و اگر برند برایتان مهم نیست، پیشنهاد ما باز هم LG G3 است.


چند توصیه:

  • برای خرید گوشی میان‌رده سعی کنید گوشی انتخابی شما حداقل 2 گیگابایت RAM و 16 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد.
  • برندهایی مثل لیگو، اسمارت، دیمو و گوشی‌هایی که طرح اصلی‌اند در بازار به‌وفور موجودند و اکیدا توصیه می‌کنیم از خرید آن‌ها خودداری کنید. معمولا این گوشی‌ها نه تنها در بسیاری موارد دچار اشکالات نرم افزاری هستند، بلکه لوازم جانبی آن‌ها هم به‌سختی پیدا می‌شود.


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها