کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش اندک بهای نفت در آستانه اجلاس اوپک


کد خبر : ۲۳۶۱۲پنجشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۷۴۳۷ بازدید

در آستانه اجلاس اوپک بهای نفت اندکی افزایش یافت. وزیر نفت کشورمان می‌گوید، ایران در ماه مه بیش از 2 میلیون بشکه نفت صادر کرده ...

در آستانه اجلاس اوپک بهای نفت اندکی افزایش یافت. وزیر نفت کشورمان می‌گوید، ایران در ماه مه بیش از 2 میلیون بشکه نفت صادر کرده است. به باور او در این اجلاس نیز توافقی بر سر سقف تولید اوپک حاصل نخواهد شد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ، بامداد پنجشنبه (2 ژوئن/ 13 خرداد) که برای شرکت در یکصد و شصت و نهمین اجلاس کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) وارد وین شد، به خبرنگاران گفت، ایران در ماه مه حدود دو میلیون و 23 هزار بشکه نفت خام صادر کرده است.

به گفته زنگنه صادرات نفت ایران از نشست قبلی اوپک تاکنون دو برابر شده است. وزیر نفت ایران در وین بار دیگر تاکید کرد که کشورش همچنان تولید نفت خود را به میزان قبل از تحریم‌ها افزایش خواهد داد.

وزیر نفت گزارش داد که مسایل گوناگون از جمله انتخاب دبیرکل اوپک در کانون گفت‌وگوهای شرکت‌کنندگان در اجلاس اوپک قرار خواهد داشت.به گفته زنگنه در این نشست بازهم در باره سقف تولید اوپک و سهمیه‌بندی اعضا گفت‌وگو خواهد شد، اما او بر این باور است که توافقی در این مورد به دست نخواهد آمد.

در ماه‌های گذشته شماری از کشورهای تولیدکننده عمده نفت مانند عربستان سعودی، روسیه، قطر و ونزوئلا در تلاش بودند که با تثبیت سقف تولید نفت جلوی سقوط بیش از اندازه قیمت آن را بگیرند، اما نتوانستند در این باره به توافقی برسند.ایران از جمله کشوهایی بود که موافق طرح فریز نفتی نبود. تولید نفت ایران در سه سال گذشته به دلیل تحریم‌های بین‌المللی به شدت کاهش یافته بود و با سهم واقعی این کشور در بازار نفت مطابقت نداشت.

اجلاس پیشین اوپک در روز ۴ دسامبر ۲۰۱۵ برگزار شده بود. این اجلاس با وجود پایین‌بودن قیمت نفت تغییری در سقف تولید اوپک نداد. تولید کشورهای عضو اوپک روزانه ۳۰ میلیون بشکه تعیین شده، اما تولید و عرضه واقعی بیش از این میزان است.عرضه بیش از تقاضای نفت در دوسال گذشته موجب سقوط قیمت آن تا یک سوم بها شده بود. قیمت نفت که در تابستان ۲۰۱۴ بالای ۱۰۰ دلار بود، در ژانویه ۲۰۱۵ به ۲۵ دلار رسید. از اجلاس پیشین اوپک تاکنون قیمت نفت به‌طور تدریجی سیر صعودی در پیش گرفته و از ۲۵ دلار به نزدیک ۵۰ دلار رسیده است.

روز چهارشنبه (اول ژوئن/ ۱۲ خرداد) نیز در آستانه نشست وزیران اوپک و تحت تاثیر خبرهای مربوط به احتمال تغییر در سهمیه اوپک قیمت نفت اندکی افزایش یافت و از مرز 50 دلار گذشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها