کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای جهانی امروز پنج‌شنبه


کد خبر : ۲۳۶۰۹پنجشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۵۰۷۷۲ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی که شب گذشته با کاهش روبرو شده بود، امروز پنجشنبه تثبیت شده و با تغییر چندانی همراه نبوده است.

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین هستند ، قیمت طلا پس از کاهش شب گذشته در آغاز مبادلات امروز پنج‌شنبه تغییر چندانی نداشته است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه می تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

گمانه زنی های مربوط به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند نقش مهمی در نوسانات قیمت طلا داشته باشد. نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است 14 و 15 ژوئن برگزار شود.

بسیاری از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده اند که از افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده حمایت خواهند کرد ولی هنوز به درستی معلوم نیست که فدرال رزرو در چه زمانی نرخ بهره را مجددا افزایش خواهد داد.

فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است. قیمت طلا نیز پس از افزایش 16 درصدی در سه ماه نخست امسال و رسیدن به سطح 1300 دلاری در ماه گذشته بیش از 6.3 درصد کاهش داشته و بیشترین افت را از ماه نوامبر ثبت کرده است.

قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز به سطح 1213 دلاری رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا روز چهارشنبه با افت 0.2 درصدی روبرو شده بود.

تولیدات صنعتی آمریکا طی ماه می با افزایش نسبی همراه بوده ولی کارخانه های آمریکایی طی ماه گذشته با کاهش سفارش روبرو شده اند که این مساله می تواند موجب افت تولیدات صنعتی طی ماه های آینده شود.

میزان فروش خودرو در بازار آمریکا نیز طی ماه گذشته نسبت به آوریل با افزایش روبرو شده است. به نظر می رسد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال با افزایش بیشتری نسبت به سه ماه نخست روبرو خواهد شد. رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست به 0.8 درصد رسیده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است فردا جمعه سخنرانی مهمی را داشته باشد. وی همچنین 21 ژوئن نیز در نشست کمیته بانکداری سنای آمریکا حاضر خواهد شد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با 0.24 درصد افزایش به بیش از 870 تن رسیده است که این بالاترین رقم از نوامبر 2013 به شمار می رود.

طی ساعات آینده نیز قرار است شاخص قیمت تولید کننده منطقه یورو منتشر شود. نتایج نشست امروز بانک مرکزی اروپا نیز تا عصر مشخص می شود. برگزاری این نشست تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها