کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زبان جدید پژو در طراحی کراس اوور


کد خبر : ۲۳۵۴۹چهارشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۴۷۵۲۳۶ بازدید

شرکت خودروسازی پژو فرانسه در حالی از مدل 3008 خود رونمایی کرده است که زبان طراحی جدیدی در فرآیند طراحی این خودرو به کار گرفته شده ...
زبان جدید پژو در طراحی کراس اوورزبان جدید پژو در طراحی کراس اوور

شرکت خودروسازی پژو فرانسه در حالی از مدل 3008 خود رونمایی کرده است که زبان طراحی جدیدی در فرآیند طراحی این خودرو به کار گرفته شده است. در این راستا بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو معتقدند رقابت با سایر رقبای قدرتمند حاضر در سگمنت SUV‌های متوسط از جمله دلایل استفاده از طراحی خشن و عضلانی برای پژو 3008 است. معرفی 3008 جدید شرکت پژو در شرایطی صورت می‌پذیرد که سگمنت SUV این روزها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده و بسیاری از خودروسازان جهانی به دنبال طراحی و عرضه مدل‌های متنوعی در این سگمنت هستند.

در همین رابطه پژو 2008 باید در سگمنت SUV و کراس اوورهای کامپکت حضور یافته و با خودروهایی نظیر «نیسان قشقایی» و «رنو کاژار» به رقابت بپردازد. به این منظور طراحان شرکت پژو از طراحی نسل قبل 3008 که بیشتر به یک ون خانوادگی شبیه است فاصله گرفته و یک SUV خشن و عضلانی را طراحی و روانه بازار کرده‌اند. در این راستا «ماکسیم پیکات» مدیر اجرایی شرکت خودروسازی پژو در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: «در طراحی نسل جدید 3008 از زبان طراحی جدیدی استفاده شده که این موضوع سبب خواهد شد تا مشتریان آن را به‌عنوان یک خودروی SUV در نظر بگیرند.» وی در ادامه سخنان خود گفت: «نسل فعلی پژو 3008 که خودرویی مابین کلاس‌های سدان، ون و SUV است متأسفانه نتوانسته در برخی بازارهای مورد نظر ما حضور موفقی داشته باشد.»

گفتنی است خودروی پژو 3008 جدید‌ترین خودروی تولید شده توسط گروه خودروسازی پژو – سیتروئن محسوب می‌شود که از معماری «EMP2» در طراحی آن استفاده شده است. پیش از این نیز خودروهایی نظیر پژو 308 و سیتروئن C4 «Picasso» نیز براساس معماری «EMP2» ساخته و به بازار عرضه شده‌اند.

در طراحی داخلی 3008 از نسل جدید i-Cockpit پژو استفاده شده که این موضوع به معنای استفاده از فرمان کوچک و یک مانیتور 8 اینچی در وسط داشبورد برای انتقال اطلاعات به راننده است و راننده می‌تواند گوشی هوشمند خود را به خودرو متصل کرده و از امکاناتی که مانیتور 8اینچی در اختیار وی قرار می‌دهد استفاده کند. ارتقای سیستم‌های الکترونیکی و کنترل پیشرفته انحصاری پژو – سیتروئن سبب شده است تا قابلیت‌های آفرود 3008 تقویت شده و این SUV متوسط از این حیث درمیان رقبای خود شرایط مطلوبی داشته باشد.

مدیران شرکت پژو که هدف شان از ارائه نسل جدید 3008 به بازار تصاحب بخشی از بازار سگمنت محبوب SUV بوده است، علاوه بر طراحی خشن و عضلانی پنج پیشرانه دیزلی و دو پیشرانه بنزینی برای این خودرو در نظر گرفته و اعلام کرده‌اند که پیشرانه برقی – هیبریدی این خودرو نیز در سال 2019 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

مدل پنج نفره خودروی پژو 3008 به همراه ون هفت نفره 5008 در تاریخ 29 سپتامبر سال جاری میلادی در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد. لازم به ذکر است عرضه نسل جدید 3008 و 5008 به بازار در حالی صورت می‌پذیرد که از مدل‌های قبلی این دوخودرو به ترتیب معادل 16 هزار و 932 و 7هزار و 965 دستگاه در بازار فروش داشته‌اند



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها