کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در عرصه رقابت اقتصادی هنگ‌کنگ اول و آلمان دوازدهم است


کد خبر : ۲۳۵۳۹چهارشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۱۳۶۴۶ بازدید

بنا به گزارش تحقیقی مدرسه عالی اقتصاد آمریکا در مقام سوم قرار دارد و متاسفانه ایران نیز در فهرست 60 کشور مندرج در این گزارش تحقیقی قرار ندارد.

بنا به گزارش تحقیقی مدرسه عالی اقتصاد در لوزان، آلمان دیگر جزو ده کشور برتر جهان در عرصه رقابت اقتصادی نیست. آمریکا در مقام سوم قرار دارد. ایران نیز در فهرست 60 کشور مندرج در این گزارش تحقیقی قرار ندارد.

بنا به گزارش مدرسه عالی اقتصاد (IMD) در سوئیس، کشور آلمان در عرصه "قابلیت رقابت‌ اقتصادی" جزو ده کشور برتر جهان نیست. بر اساس ارزیابی این موسسه آموزشی آلمان به مقام دوازدهم تنزل کرده است.

به گفته آرتورو بریس، مدیر مدرسه عالی اقتصاد سوئیس "بیش از همه کارکرد نامطلوب دولت آلمان و کاهش توانایی‌هایی اقتصادی این کشور" سبب سقوط آلمان از رتبه دهم به دوازدهم شده است. این تحقیق بر اساس پرسش از 5400 مدیر اقتصادی صورت گرفته و 342 مولفه‌ی مختلف مورد کاوش و ارزیابی قرار گرفته‌اند. در این گزارش تحقیقی "قابلیت رقابت اقتصادی" بدین گونه تعریف شده است: « قابلیت رقابت اقتصادی به معنای توانایی مجموعه شرکت‌های داخلی یک کشور برای فروش تولیدات خود در جهان است.»

بنا به ارزیابی این مدرسه عالی کشور آلمان در دو سال پیش مقام ششم را در این زمینه داشته است. به گفته مدیر مدرسه عالی اقتصاد "بزرگترین خطر" برای آلمان "رضایت دولت این کشور" از وضعیت کنونی اقتصاد آلمان است. بریس افزود: «اگر آلمان روحیه رضایت از خود را به کنار نهد، می‌تواند دوباره جزو ده کشور برتر در عرصه رقابت‌های اقتصادی شود.»

در اروپا کشورهای سوئد، دانمارک، هلند، ایرلند و نروژ از آلمان پیشی گرفته‌اند. کشورهای لتونی، اسلواکی و اسلوونی نیز با بهبود وضعیت خود در عرصه قابلیت رقابت اقتصادی به ترتیب در مقام‌ها 37، 40 و 43 قرار گرفته‌اند.

تنزل رتبه آمریکا

ایالات متحده آمریکا نیز در عرصه قابلیت رقابت اقتصادی از مقام اول به مقام سوم تنزل کرده است. بنا به ارزیابی مدرسه عالی اقتصاد سوئیس هم اکنون هنگ‌کنگ مقام اول را در این زمینه در اختیار دارد و سوئیس نیز در رتبه دوم قرار گرفته است. چین در مقام بیست و پنجم قرار دارد.

مدرسه عالی اقتصاد سوئیس که در شهر لوزان قرار دارد در گزارش خود تصریح کرده است که تمامی کشورهایی که در این فهرست میان ۲۰ کشور برتر محسوب می‌شوند، دارای برخی ویژگی‌های مشابه هستند.در تمامی این کشورها قواعد و قوانینی حاکم‌اند که هدف اصلی آنها حمایت از شرکت‌های تولیدی است. از دیگر مشخصات کشورهای برتر در عرصه رقابت‌های اقتصادی باید از زیرساخت‌های مناسب و گسترده و نهادهای دولتی کارآمد نام برد.

بنا به ارزیابی مدرسه عالی اقتصاد سوئیس کشورهای اروپای شرقی به سرعت در راه ایجاد این ارزش‌ها و اجرای آن در اقتصاد خود هستند. جمهوری چک با کسب مقام ۲۷ در حال افزایش قابلیت‌های خود در عرصه اقتصادی است.این جدول رتبه‌بندی که از سال ۱۹۸۹ تا کنون هر ساله منتشر می‌شود، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا (سه کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا) را به ترتیب در رده‌های 32، 34 و 35 قرار داده است.

در کشورهای آسیایی به جز هنگ‌کنک و سنگاپور، دیگر کشورهای نیرومند اقتصادی نظیر تایوان، مالزی، کره جنوبی و اندوزنزی به رتبه‌های پایین‌تری نزول کرده‌اند.
شیلی تنها کشور آمریکا جنوبی است که در عرصه رقابت اقتصادی جایگاه قابل‌قبولی (رتبه ۳۶) دارد.

از کشورهای منطقه می‌توان از قطر (رتبه 13)، امارات متحده عربی (رتبه 15) وترکیه (رتبه 38) نام برد. ایران در فهرست 60 کشور مندرج در این گزارش تحقیقی قرار ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها