کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

متقاضیان وام 10 میلیون تومانی ازدواج سردرگم شده اند


کد خبر : ۲۳۴۸۸سه شنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸:۱۲۱۳۶۸ بازدید

با مصوب شدن پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی، هنوز منابع و روند اجرایی این مصوبه به بانک ها ابلاغ نشده است و در حالی که متقاضیان پیگیر ...

با مصوب شدن پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی، هنوز منابع و روند اجرایی این مصوبه به بانک ها ابلاغ نشده است و در حالی که متقاضیان پیگیر دریافت این وام  شده اند پرداخت آن در ابهام قرار دارد. از آن جایی که تعدادی از متقاضیان وام ازدواج به دلیل منابع اندک بانک ها زمان زیادی را در مسیر رفت و آمد برای دریافت تسهیلات 3 میلیون تومانی بوده اند، اکنون درباره دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی دغدغه دارند و سردرگم هستند.  

به گزارش ایران جیب به نقل از خراسان، یکی  از زوج های جوانی که دغدغه از دست دادن تسهیلات 10 میلیون تومانی ازدواج را دارد، خاطرنشان کرد: در حالی که مدارک و ضمانت برای تسهیلات 3 میلیون تومانی را تهیه و به بانک ارائه کرده ام، اما نمی دانم اگر تسهیلات به 10 میلیون تومان افزایش یابد مدارک دیگری هم نیاز خواهد بود یا نه؟وی ادامه داد: برای دریافت وام 10 میلیون تومانی اگر شرایط خاص دیگری نیاز است، باید دست اندرکاران حداقل متقاضیانی را که در آستانه دریافت این تسهیلات قرار دارند مطلع کنند تا در هنگام دریافت با مشکلات بیشتری مواجه نشوند.

«پارسایی» یکی دیگر از متقاضیان تسهیلات ازدواج است که از 6 ماه گذشته برای دریافت وام 3 میلیون تومانی ثبت نام کرده بود و تاکنون موفق به دریافت آن نشده است. وی افزود: اکنون که مصوب شده است میزان وام ازدواج از 6 به 20 میلیون تومان (برای زوجین) افزایش یابد، متقاضیان منتظرند تا تکلیف این میزان وام به طور قطعی مشخص شود.

یکی دیگر از متقاضیان که به گفته خودش نیاز ضروری به این وام دارد، بیان کرد: با این که از 4 ماه پیش به شدت پیگیر دریافت تسهیلات  ازدواج هستم اما تاکنون متولیان امر جواب قاطعی به من نداده اند و اکنون هم که پرداخت وام 10 میلیون تومانی مصوب شده است، بانک ها هیچ برنامه ای برای پرداخت ندارند و زوج های جوانی که در انتظار این تسهیلات هستند، همچنان سردرگم شده اند. وی اظهارداشت: با این که شرایط دریافت وام ازدواج فراهم شده است، اما نگران هستم اگر این وام را دریافت کنم ممکن است از دریافت وام 10 میلیون تومانی محروم شوم.وی بیان کرد: هنوز بانک ها جواب قاطعی در این رابطه به متقاضیان نداده اند که آیا افرادی که از قبل ثبت نام کرده اند مشمول تسهیلات 10 میلیون تومانی می شوند و یا این که این تسهیلات فقط ثبت نام های جدید را مشمول می شود.وی اظهارداشت: تاکنون رفت و آمدهای ما به بانک برای دریافت تسهیلات 3 میلیون تومانی نتیجه ای نداشته است و با افزایش رقم تسهیلات، به طور حتم باید کفش های آهنین به پا کنیم تا بتوانیم این تسهیلات را دریافت کنیم.

«روحانی» که به تازگی در یکی از شعب بانک های استان برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کرده است، گفت: امیدوارم تسهیلات 10 میلیون تومانی مانند تسهیلات 3 میلیون تومانی بسیار زمانبر نباشد و بانک ها بهانه کمبود منابع را نداشته باشند.دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان در این رابطه گفت: با این که پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی ازدواج مصوب شده، اما هنوز به طور رسمی به بانک ها اعلام نشده است.

«صابری» افزود: برای اطمینان بیشتر، حتی از بانک های دیگر نیز جویای این قضیه شده ام اما براساس اطلاعات موجود، هنوز هیچ گونه ابلاغی از سوی بانک مرکزی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: در حالی که هنوز منابع در نظر گرفته شده برای پرداخت این تسهیلات مشخص نیست، بسیاری از  متقاضیان در پی دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی هستند.به گفته وی، در حال حاضر منابع بانک ها حتی برای پرداخت وام های 3 میلیون تومانی هم کافی نیست، بنابراین برای پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی نیاز به منابع بیشتری داریم.

وی اظهارداشت: باید منابع خاصی برای پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شود، زیرا با افزایش تسهیلات به 10 میلیون تومان، با منابع موجود به تعداد افراد کمتری تسهیلات می رسد و برای این که تمام متقاضیان از این تسهیلات بهره مند شوند، باید میزان منابع نیز افزایش یابد.وی با اشاره به حضور مشاور وزیر اقتصاد در استان، گفت: جزئیات مربوط به تسهیلات 10 میلیون تومانی ازدواج را امروز از مشاور وزیر اقتصاد در استان جویا خواهیم شد.رئیس امور شعب بانک ملی خراسان شمالی با بیان این که 6 هزار متقاضی وام ازدواج طی یک سال در شعب این بانک در استان ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: روش اجرایی پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی هنوز اعلام نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها