کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود تویوتا RAV4 هیبریدی به ایران / تصویر


کد خبر : ۲۳۴۴۹دوشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۲۱۱۸۰۲ بازدید

این راو فور هیبریدی، هشتمین محصول هیبرید تویوتا محسوب می‌شود که در میان آنها فقط 4 نسخه مختلف از پریوس دیده می‌شود.

این راو فور هیبریدی، هشتمین محصول هیبرید تویوتا محسوب می‌شود که در میان آنها فقط 4 نسخه مختلف از پریوس دیده می‌شود.

راو فورهای هیبریدی تنها به صورت دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک هستند و آنها در «جلو» یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با چرخه اتکینسون و قدرت 150 اسب‌بخار دارند که با یک موتور الکتریکی مغناطیس-پایدار 141 اسب‌بخار در جلو همراه است.

برای انتقال این قدرت از گیربکس اتوماتیک CVT رایج تویوتا استفاده می‌شود. این ترکیب، قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. برای چرخ‌های عقب، یک موتور الکتریکی ۶۷ اسب‌بخاری درنظر گرفته شده که هیچ‌گونه ارتباط مکانیکی با چرخ‌های جلو پیدا نمی‌کند. این سیستم که AWD-i نامیده می‌شود، انعطاف‌پذیری زیادی را در توزیع قدرت بین چرخ‌های جلو و عقب فراهم می‌کند. همانند بسیاری از این نوع سیستم‌ها، راو فور زمان زیادی از حرکت خود را به صورت دیفرانسیل جلو است، ولی به گفته تویوتا، این سیستم شرایط فرمان و نیاز راننده به کشش بیشتر را بررسی می‌کند و قبل از اینکه چرخ‌های جلو شروع به لغزیدن کنند، چرخ‌های عقب درگیر می‌شوند.

از آنجا که راو فور برای مدت زمان کوتاهی بررسی شده، زمان لازم برای بررسی دقیق این آمار وجود نداشته است؛ ولی رفتار این مدل هیبریدی تویوتا با توجه به تجربه‌ای که این کمپانی در این زمینه دارد، بسیار قابل‌توجه است. روند شتاب‌گیری به صورت خطی است و می‌تواند برای هر شرایطی به جز مسابقات درگ، راضی‌کننده باشد. البته باید به افکت‌های معمول CVT نیز اشاره کرد که گاهی به نظر می‌رسد که به جایی متصل نیست.

قیمت این خودرو در منطقه آزاد حدود 120 میلیون تومان است.
 

nvo0fiz1qprhtahtktlf.jpg



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها