کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جنس فروخته شده باید پس گرفته شود


کد خبر : ۲۳۴۱۰یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸:۵۳۲۹۱۱ بازدید

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تاکید بر اینکه فروشندگان باید جنس فروخته شده را پس بگیرند، گفت: رعایت حقوق ...

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تاکید بر اینکه فروشندگان باید جنس فروخته شده را پس بگیرند، گفت: رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به تولید ملی از جمله اهداف مهم سازمان است که باید ترویج یابد.

سید محمود نوابی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در نخستین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق کنندگان در دو سطح دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر همکاری با سازمان‌های مربوط به منظور تشویق امر صادرات و بازاریابی را از دیگر اهداف سازمان مذکور عنوان کرد.

وی افزود: تعدیل، تثبیت و کنترل قیمت تولیدات، خدمات و کالای وارداتی داخلی از دیگر اهداف سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته آیین‌نامه اجرایی ماده شش رعایت حقوق مصرف کنندگان به استانداری‌ها ابلاغ شده و طبق آن وظیفه دارند دستگاه‌های مختلف را از نظر خدمت رسانی به مردم ارزیابی و ممیزی کنند.

نوابی با بیان اینکه فروشندگان باید شعار " جنس فروخته شده پس گرفته می‌شود" را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: با برگزاری چنین همایش‌هایی اعلام می‌کنیم که می‌توان از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان حمایت کرد.

وی تصریح کرد: چرا جرأت نمی‌کنیم از این شعار استفاده کنیم با اینکه ادعا داریم تولیدات ما توانایی رقابت با اجناس خارجی را دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر آشنایی مصرف کنندگان از حقوق خود تأکید کرد و گفت: مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به موازات یکدیگر حق آشنایی و بهره‌مندی از حقوق قانونی خود را دارند.

نوابی بر رعایت حقوق مصرف کننده در تمامی مراحل عرضه کالا تأکید کرد و گفت: در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده باید به مرحله‌ای برسیم که خدمات پس از فروش، خدمات قبل از فروش و خدمات حین فروش به مشتریان ارائه شود.

وی، نقش تشکیلات غیر دولتی و انجمن‌های مردم‌ نهاد حامی حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را به دلیل برخورداری از حمایت مردمی موثر دانست.

نوابی اظهار کرد: هدف از اعطای گواهی ‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و افزایش اعتماد و ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از کالا و خدمات واحدهای دارای گواهی‌نامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش رقابت سازنده میان تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی و ارائه مطلوب خدمات فروش و تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده از کالاهای تولید داخل است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها