کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

به جای برگزاری نمایشگاه، روی کالاها تخفیف بدهند


کد خبر : ۲۳۳۹۷یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۴۴۹۴ بازدید

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران معتقد است برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی در آستانه ماه رمضان، تعادل بازار را برهم می‌زند و ...

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران معتقد است برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی در آستانه ماه رمضان، تعادل بازار را برهم می‌زند و به دلیل آنکه برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث ایجاد رانت‌ برای برخی می‌شود، عملا به نفع مصرف‌کننده نخواهد بود؛ لذا به جای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بهتر است فروشگاه‌ها فروش فوق‌العاده داشته باشند و کالاهایشان را با تخفیف ویژه عرضه کنند.

خسرو فروغان گران‌سایه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:‌ در آستانه مراسم سنتی از جمله ماه رمضان معمولا افزایش قیمت در بازار وجود دارد اما امسال هم به دلیل ادامه رکود در بازار به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها چندان افزایشی داشته باشد.

وی افزود: در این شرایط اگر بازار مناسبی فراهم شود فروشندگان کالاهای خود را به راحتی عرضه می‌کنند و مشکلی بابت گران فروشی به وجود نخواهد آمد، چرا که اساسا امکان بالا بردن قیمت‌ها را به دلیل رکود ندارند.

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد:‌ باید اجازه داده شود بازار روال عادی خود را طی کند. همچنین بخشنامه‌هایی از سوی مسئولان ابلاغ نشود که جنبه اجرایی شدن نداشته باشد. ‌

فروغان گران سایه با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و مناسبتی گفت: نباید اجازه برگزاری نمایشگاه‌های فصلی داده شود، چرا که چنین نمایشگاه‌هایی باعث ایجاد رانت می‌شود و زمینه را برای دلالی فراهم می‌کند. مطمئنا بدون این نمایشگاه‌ها واحد‌های صنفی،‌ تولیدی و فروشگاه‌ها می‌توانند کار خود را انجام دهند.

وی افزود: در این نمایشگاه‌ها به ظاهر کالاهای ارزا‌ن‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما در واقع چنین نیست و محصولات این نمایشگاه‌ها هم از جنبه کیفی و هم به لحاظ کمی پایین است. به جای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بهتر است فروشگاه‌ها فروش فوق‌العاده داشته باشند و کالاهایشان را با تخفیف ویژه عرضه کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها