کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تداوم اعتصاب در پالایشگاه های فرانسه / فیلم


کد خبر : ۲۳۳۰۶شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱:۱۷۴۶۸ بازدید

در پی اعتصاب کارگران پالایشگاه های فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون کار مانوئل والس، نخست وزیر این کشور گفته است که 20 تا 30 درصد ...
تداوم اعتصاب در پالایشگاه های فرانسه / فیلمتداوم اعتصاب در پالایشگاه های فرانسه / فیلم

در پی اعتصاب کارگران پالایشگاه های فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون کار مانوئل والس، نخست وزیر این کشور گفته است که 20 تا 30 درصد جایگاه های عرضه سوخت از چرخه عرضه خارج شده یا با کمبود سوخت مواجه شده اند.

در حالی که اعتصاب کنندگان خواستار لغو لایحه تغییر قانون کار هستند، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری دولت سوسیالیست اعلام کرده که برنامه خود را با تغییراتی در برخی از مفاد آن به اجرا خواهد گذاشت.

به گزارش ایران جیب، فیلیپ متیو، خبرنگار یورونیوز می گوید: «پالایشگاه فزن در جنوب لیون سالانه بیش از 5 میلیون تن بنزین تولید می کند ولی از روز جمعه مثل دیگر پالایشگاه ها در فرانسه مطلقا تولیدی نداشته است.»

ژان فرانسوا واپیون، مسوول فدرال سندیکای «اف او» می گوید که ما درهای پالایشگاه ها را نبسته و فقط دست از کار کشیده ایم. وی می افزاید: «ما مردم را به گروگان نمی گیریم. ما از حق اعتصاب برای مقابله با برنامه دولت برای تغییر قانون کار استفاده می کنیم. ما خواستار حذف این قانونیم. ما در یک پالایشگاه استراتژیک برای بنزین هستیم. این کمبود سوخت احتمالا مردم را آزار می دهد ولی ما مسوول آن نیستیم.»

این اعتصاب با برپایی تظاهرات همراه بوده است. هفتاد و هفت تن از معترضان در سراسر این کشور بازداشت شده و وزارت کشور شمار تظاهرکنندگان روز پنجشنبه را بیش از 150 هزار تن اعلام کرده است. این رقم نسبت به تظاهرات سه ماهه گذشته کاهش داشته است.

در این تظاهرات 15 افسر پلیس مجروح شده و حدود صد تن از تظاهرکنندگان در شهر بوردو به یک مقر پلیس یورش برده و به یک دستگاه خودروی پلیس نیز آسیب رساندند. برخی از معترضان به دولت، در شهرهای پاریس و نانت نیز شیشه بانک ها را شکسته و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. اتحادیه کارگران «سه ژه ته» برپایی تظاهرات بعدی را برای چهاردهم ژوئن برنامه ریزی کرده است.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها