کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لامبورگینی 16.5 میلیون درهمی در امارات


کد خبر : ۲۳۲۷پنجشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶:۱۰۱۱۳۱۷ بازدید

قیمت خودرو لامبورگینی وننو در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی از مرز 16 میلیون و 500 هزار درهم گذشت.

خودرو لامبورگینی در ابوظبی با قیمت 16 میلیون و 500 هزار درهم ( 4 میلیون و 500 هزار دلار ) به عرضه گذاشته شده است.بیش از پنج خودرو لامبورگینی در رنگهای مختلف در شهر ابوظبی برای شهروندان به نمایش گذاشته شده است و شهروندان اماراتی می توانند خرید کنند.این خودروهای لامبورگینی با قدرت 750 اسب بخار و دارای سرعتی بالغ بر 350 کیلومتر در ساعت هستند.

استارت لامبورگینی ۴٫۵۰۰٫۰۰۰ دلاری روی ناو هواپیمابر :

برای تبلیغ خودرویی استثنایی بد نیست نخستین استارت آن را در جایی استثنایی بزنید. مسئولان کارخانه لامبورگینی هم محصول افسانه‌ای خود را روی عرشه یک ناو هواپیمابر استارت زدند.

 با شکل تیز، خطوط گوشه‌دار و شکل پیکان‌مانند انتهایی، لامبورگینی ونه‌نو همواره اندکی حس نظامی درباره خود برانگیخته است. به همین دلیل، شاید نباید از اینکه خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفت عرشه یک ناو هواپیمابر را برای نمایش عمومی این خودرو انتخاب کند خیلی شگفت‌زده شد. هفته گذشته، یکی از نسخه‌های محدود این خودروی افسانه‌ای (که به مناسبت پنجاهمین سالگرد افتتاح لامبورگینی ساخته شده است) بر روی ناو هواپیمابر ایتالیایی Nave Cavour و در سواحل ابوظبی استارت خورد.

این خودرو از یک موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر لامبورگینی استفاده می‌کند، که برای قرار گرفتن بر روی سیستم انتقال قدرت تک کلاچ هفت سرعته ISR اصلاح شده است. این موتور قدرتمند که همانند نیروگاهی کوچک در قلب خودرو عمل می‌کند، قدرتی معادل 750 اسب‌بخار به خودرو می‌بخشد و باعث می‌شود تا شتابگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن تنها 2.9 ثانیه طول بکشد. سقف سرعت ونه‌نو نیز 354 کیلومتر بر ساعت است.

با توجه به اینکه بدنه و تمام قسمت‌های خارجی خودرو از پلیمر تقویت شده فیبر کربن (CFRP) ساخته شده است، وزن خودرو به 1490 کیلوگرم کاهش یافته است و نسبت قدرت به وزن خارق‌العاده 1.99 را به ونه‌نو بخشیده است. ساختار آیرودینامیک بی‌نقص ونه‌نو، این خودروی چهار چرخ متحرک (4WD) را همواره روی سطح جاده نگاه می‌دارد. به گفته مسئولان لامبورگینی، ساختار آیرودینامیک خودرو که تا چرخ‌ها ادامه می‌یابد و شامل یک رینگ فیبر کربنی به دور حاشیه چرخ است؛ همانند یک توربین به خنک شدن ترمزهای دیسکی سرامیکی-کربنی خودرو کمک می‌کند. میراگرهای افقی (دمپر) علاوه بر سیستم تعلیق روی شاسی خودرو نصب شده‌اند؛ در حالی‌که بازشوهای بزرگ روی کناره بدنه علاوه بر ایجاد تهویه موتور، جریان مستقیم هوای مورد نیاز بالچه‌های عقب قابل تنظیم خوردو را تامین می‌کند.

مطابق عرف لامبورگینی ونه‌نو نیز نام یک گاو مسابقه‌ای معروف بوده که در سال 1914 باعث کشته شدن ماتادوری در میدان مسابقه شد. سرنوشتی که اگر صاحبان این خودروها بخواهند سیستم کنترل کشش خودرو را غیرفعال کنند، باید آن را مد نظر قرار دهند. در حالی‌که ابتدا قرار بود تنها 3 دستگاه از این خودرو ساخته شود، در نهایت لامبورگینی تصمیم گرفت تا 9 دستگاه از این خوردو تولید کند؛ خودروهایی که هر کدام به قیمت سرسام‌آور 4.5 میلیون دلار به مشتریان آن فروخته شده است.


bmuq9gdz7j1rggp64c6.jpg

ez17dm5xbg0qnfa9ih.jpg

pwwfwcy61d79z61pmzj0.jpg

0ifjkxtme0tdt07vxg2i.jpg

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها