کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خداحافظی با خط تولید لکسس CT200h


کد خبر : ۲۳۲۲۱پنجشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۴۷۲۶۱۱ بازدید

سازندهٔ ژاپنی تصمیم دارد یک کراس‌اوور هیبریدی جدید را جایگزین مدل ناموفق CT200h کند ...
خداحافظی با خط تولید لکسس CT200hخداحافظی با خط تولید لکسس CT200h

پدال- هاچبک کامپکت لکسس یعنی مدل CT200h در سال 2010 معرفی شد و با فروش حدود 10 هزار دستگاه در سال هیچ‌گاه موفق نبود. به‌روزرسانی‌های متعدد آن از سوی لکسس نیز کارساز نبوده و به همین دلیل به پایان عمر خود نزدیک می‌شود درحالی‌که هیچ جایگزین مستقیمی برایش تعیین نشده است.

مدیر فروش برند لکسس در اروپا «Alain Uyttenoven» دراین‌باره گفته است که تولید CT200h در اواسط سال 2018 متوقف‌شده و جای خود را به نسخهٔ تولیدی کانسپت LF-SA خواهد داد. هرچند لکسس در سال گذشته با فروش کلی 652 هزار دستگاه در بازار ایالات‌متحده، بازگشتی قدرتمندانه به این بازار داشته است اما این لوکس ساز ژاپنی اوضاع خوبی در اروپا ندارد چراکه در سال گذشته تنها 64 هزار دستگاه خودرو در بازار اروپا فروخته است و برای سال جاری نیز انتظار می‌رود به فروشی در حدود 70 هزار دستگاه در اروپا دست پیدا کند.

Alain Uyttenoven در این رابطه می‌گوید:

«50 درصد از کل فروش خودروهای پریمیوم را مدل‌هایی با قیمت زیر 40 هزار یورو (حدود 45 هزار دلار) تشکیل می‌دهد که ما در این بخش حضور ضعیفی داریم و تنها نمایندهٔ ما در این بازهٔ قیمتی مدلCT200h است».

اگر کانسپت LF-SA چراغ سبز تولید را اخذ کند، تبدیل به کوچک‌ترین کراس اوور لکسس شده و در زیر مدل NX قرار خواهد گرفت. این مدل از طراحی آینده‌نگرانه و ترکیب 2+2 سود خواهد برد. کراس اوورهای RX و NX لکسس با توجه به افزایش روزافزون تقاضای جهانی برای کراس اوورها و SUVها، با افزایش فروش مواجه شده‌اند به‌طوری‌که برند ژاپنی توانست در سال 2015 به‌تنهایی 150 هزار دستگاه از مدل RX را بفروش برساند و انتظار می‌رود فروش آن امسال به 200 هزار دستگاه برسد. برادر کوچک‌تر RX یعنی NX نیز سال گذشته موفق به فروش 150 هزار دستگاه شد و احتمالاً امسال به 160 تا 170 هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

اما هاچبک CT که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2010 معرفی‌شده و بر اساس کانسپت LF-CH شکل‌گرفته بود با استقبال مواجه نشد و همواری فروش ضعیفی را تجربه کرده است. CT200h یک هاچبک هیبریدی است و اولین محصول لکسس بود که در آن از جلوپنجرهٔ معروف دوکی‌شکل این شرکت استفاده شد. لکسس CT200h مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری (مشترک با تویوتا پریوس و آیوریس) با 98 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی است. این دو موتور روی‌هم قادر بتولید 134 اسب بار قدرت و 207 نیوتن متر گشتاور هستند. مصرف سوخت این هاچبک لوکس نیز به‌صورت ترکیبی 4.1 لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها