کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نبض بازار / سهم آپارتمان‌های نوساز از معاملات اردیبهشت


کد خبر : ۲۳۲۱۱پنجشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹:۱۱۱۰۸۳ بازدید

اقبال متقاضیان مسکن به تملک واحدهای نوساز موجب شده که بازار این آپارتمان‌ها در ماه گذشته رونق نسبی را تجربه کند.

اقبال متقاضیان مسکن به تملک واحدهای نوساز موجب شده که بازار این آپارتمان‌ها در ماه گذشته رونق نسبی را تجربه کند.

به گزارش ایران جیب و به نقل از دنیای اقتصاد، براساس آمار سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، 34.2 درصد معادل حدود یک سوم از واحدهای مسکونی معامله شده در اردیبهشت ماه نوساز تا سه ساله بوده و این میزان در مقایسه با معاملات فروردین ماه تقریبا 4 برابر شده است.

هر چند هنوز واحدهای نوساز از واحدهای کارکرده و میانسال گران‌تر است، اما یکی از دلایلی که خانه‌های نوساز را به گزینه پرطرفدار بازار مسکن تبدیل کرده، تعیین قیمت‌های پیشنهادی فروش متناسب با توان مالی خریداران است. به عبارت دیگر مالکان که در جریان رکود نتوانسته‌اند مشتریان مطلوبی برای املاک خود پیدا کنند، در جریان معاملات واحدهای نوساز در موج پیش رونق کنونی، با اعمال تخفیف روی قیمت کل خریداران را به انجام معامله تشویق می‌کنند. هرچند واحدهای مسکونی میانسال و قدیمی تر نیز که قیمت پیشنهادی آنها همیشه مناسب تر از نوسازها است، مشتریان خود را دارند و دو سوم از بازار مسکن در ماه گذشته به آنها تعلق داشته است.

در ماه گذشته آپارتمان مسکونی یک‌ساله‌ای به مساحت 66 مترمربع به قیمت هر مترمربع 2 میلیون و 765 هزار تومان به فروش رفته است. قیمت قطعی واحد مسکونی 81 مترمربعی نوساز دیگری در محدوده میدان پونک، خیابان علائی با امکانات پارکینگ، انباری و آسانسور 6 میلیون و 500 هزار تومان بوده است. در شهرک دریا واقع در تهرانسر، آپارتمان 112 مترمربعی یکساله با امکانات کامل به قیمت هر مترمربع 3 میلیون و 580 هزار تومان به فروش رفته است.


cfzrtjha9djt1r7hjz0i.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها