کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتوبوسی شهری که از روی خودروها عبور می‌کند / فیلم


کد خبر : ۲۳۲۰۲چهارشنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸:۴۷۶۳۷۸ بازدید

یک شرکت چینی طرح و نمونه مدل سامانه اتوبوس‌های تندرو با قابلیت عبور از روی خودروهای سواری را معرفی کرد.

یک شرکت چینی طرح و نمونه مدل سامانه اتوبوس‌های تندرو با قابلیت عبور از روی خودروهای سواری را معرفی کرد.

به گزارش ایران جیب به نقل از میل آنلاین، سامانه حمل‌و‌نقل هوایی اتوبوس یا TEB با ظرفیت حمل 1200 مسافر در مقایسه با شبکه ریلی زیرزمینی یا مترو بسیار اقتصادی است، به‌طوری‌که در این سامانه نیازی به تغییر کاربری معابر یا زیرسازی کلی و هزینه‌بر معابر شهری نیست و اتوبوس‌های پرظرفیت می‌توانند با سرعت بالا و بدون ایجاد ترافیک در مسیرهای شهری مسافران را جا‌به‌جا کنند.

مهندسان چینی معتقدند که مهم‌ترین معضل شبکه اتوبوس‌های شهری، گرفتاری در ترافیک‌ پایان ناپذیر مراکز شهرهای بزرگ و به دنبال آن خستگی و کلافگی مسافران است. با توجه به این مشکلات استقبال مردم از شبکه اتوبوس‌های شهری روز به روز کمتر شده و بیشتر آنها به حمل‌ونقل شخصی روی می‌آورند که این کمبود در نهایت باعث افزایش سطح آلاینده‌های هوا شده و کیفیت زندگی شهری را به شدت کاهش می‌دهد.

با استفاده از سامانه حمل‌ونقل هوایی اتوبوس که برای اولین‌ بار در نمایشگاه تکنولوژی چین معرفی شد، می‌توان ترافیک شهری را کنترل و شهروندان را برای استفاده از خودروهای عمومی تشویق کرد.

سیستم حرکتی سامانه اتوبوس‌های TEB کاملا ساده و ایمن است، به‌طوری‌که برای اجرای خطوط اتوبوس‌های هوایی تنها باید در دو طرف مسیر و در فاصله معین عملیات ریل‌گذاری انجام شده تا خودروها بتوانند بدون هیچ‌گونه مشکلی از روی ریل‌ عبور کنند.

مهندسان چینی معتقدند که هزینه ساخت و بهره‌برداری از سامانه اتوبوس‌ TEB کمتر از یک پنجم ساخت شبکه قطار شهری زیرسطحی است. بنابراین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح اولیه سامانه TEB تا پایان سال جاری میلادی در شهر کینگهوانگداو اجرا خواهد شد.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها