کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه


کد خبر : ۲۳۱۷۵چهارشنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰۶۶۲ بازدید

در پی انتظارات برای افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو، در معاملات روز چهارشنبه، طلا به پایین‌ترین سطح 7 هفته اخیر خود سقوط کرد.

از زمان انتشار صورتجلسه نشست اخیر فدرال‌رزرو به دلیل چشم‌انداز قریب‌الوقوع افزایش نرخ بهره، شمش روند نزولی به خود گرفته است. طلا به نرخ بهره حساس است به طوری که رشد نرخ بهره هزینه‌های نگهداری این دارایی بدون بهره را افزایش می‌دهد.

در معاملات امروز هر اونس طلا با افتی 0.1 درصدی یکهزار و 227 دلار و 30 سنت معامله شد. این فلز در اوایل جلسه امروز با ثبت قیمت 1223 دلاری پایین‌ترین سطح خود را از هفتم آوریل تجربه کرده بود.

مارک تو، سرپرست مرکز تحقیقات گروه مالی وینگ‌فونگ اعلام کرد: « من فکر می‌کنم طلا سطح 1200 دلاری را در روزهای آینده لمس خواهد کرد. تغییر در انتظارات افزایش نرخ بهره هنوز مسئله اصلی است.»

پس از آمار قدرتمند مسکن آمریکا، با تقویت دلار به بالاترین سطح دو ماه اخیر در برابر سبد ارزهای اصلی دیگر، فشار بیشتری روی طلا وارد شده است.دلار قوی‌تر موجب گرانتر شدن طلا برای دارندگان ارزهای دیگر می‌شود.

با انتشار آماری که نشان داد  فروش مسکن آمریکا  به بالاترین سطح 8 سال اخیر رسیده است، اعتماد نسبت به بهبود رشد اقتصادی آمریکا تقویت شد.

جیمز گاردینر، معامله‌گر گروه MKS اعلام کرد: «علیرغم روند نزولی کوتاه مدت، در سال 2016 طلا همچنان بهترین عملکرد را در میان دارایی‌های جایگزین داشته است و این سطوح یک قیمت ورودی فریبنده برای رشد بلندمدت خواهد بود.»

دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 0.44 درصدی در روز سه‌شنبه به 868.66 تن رسید تا نخستین کاهش خود را در یک ماه اخیر تجربه کند.

در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با رشدی 0.3 درصدی 16 دلار و25 سنت معامله شد. در اوایل جلسه امروز این فلز گرانبها با رسیدن به قیمت 16 دلار و14 سنت برای هر اونس پایین‌ترین سطح 5 هفته اخیر خود را تجربه کرد. قیمت هر اونس پالادیوم نیز با افتی 0.5 درصدی به 529 دلار و 50 سنت رسید. در معاملات امروز قیمت هر اونس پلاتین نیز به 1000 دلار و 35 سنت رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها