کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واردکنندگان غیررسمی خودرو اجازه واردات ندارند


کد خبر : ۲۳۱۳۴سه شنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۵۰۲۵۷۸ بازدید

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: ثبت سفارش خودرو متوقف نشده است و به افرادی هم که نمایندگی رسمی خودرو و خدمات پس از فروش خودرو ...
واردکنندگان غیررسمی خودرو اجازه واردات ندارندواردکنندگان غیررسمی خودرو اجازه واردات ندارند

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: ثبت سفارش خودرو متوقف نشده است و به افرادی هم که نمایندگی رسمی خودرو و خدمات پس از فروش خودروی خارجی در کشور ندارند اجازه واردات نمی‌دهیم.

ولی‌الله افخمی راد در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه روز گذشته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو عنوان کرده که در ثبت سفارش واردات خودرو، ثبت شماره شاسی هم الزامی شده و به نوعی ثبت سفارش خودرو متوقف شده است، این گونه توضیح داد که جلساتی که در ارتباط با واردات خودرو در وزارت صنعت داشتیم، تصمیم بر این بود که شرکت‌های خارجی مستقیماً نمایندگی خود را به واردکنندگان ایرانی اعطا کنند.

وی اضافه کرد: اینکه واردکننده خودرو برای گرفتن نمایندگی از کشور دیگری نمایندگی بگیرند، مورد قبول ما نیست، البته برخی کمپانی‌ها واحد فروش منطقه‌ای دارند که مثلاً بخش خاورمیانه آنها اقدام به اعطای نمایندگی می‌کنند و ما مشکلی با این موضوع نداریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: اما اینکه یک کشوری یا شرکت خودروسازی به کشورهای اطراف ما نمایندگی مستقیم ارائه دهد ولی برای ایران محدودیت ایجاد کرده و بگوید از کشور همسایه خود نمایندگی ما را بگیر مورد قبول ما نیست و طبق ضابطه‌ای که وجود دارد، ایرانی‌ها باید بدون واسطه از نمایندگی خودرو وارد کنند.

افخمی راد در پاسخ به این موضوع که چرا سازمان توسعه تجارت ثبت شماره شاسی خودرو را در ثبت سفارش‌ها الزامی کرده نیز گفت: وقتی ما از یک کمپانی خارجی اقدام به خرید خودرو می‌کنیم، باید تکلیف مشخص باشد که چه شماره شاسی‌هایی وارد کشور می‌شود و این موضوع در راستای حفظ حقوق مصرف‌کننده بوده است.

وی در پایان تأکید کرد: ثبت سفارش خودرو متوقف نشده است و تمام این کارها برای نمایندگی متوقف نشده است، اما به افرادی که نمایندگی رسمی خودرو و خدمات پس از فروش خودروی خارجی را در کشور ندارند، اجازه واردات نمی‌دهیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها