کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

5 دلیل برتری تلگرام نسبت به واتس‌اپ


کد خبر : ۲۳۰۳۰شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۰۸۹۸۴ بازدید

بدون شک، نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام در حال حاضر یکی از جدی‌ترین رقبای واتس‌اپ به حساب می‌آید.

بدون شک، نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام در حال حاضر یکی از جدی‌ترین رقبای واتس‌اپ به حساب می‌آید.

این در حالی است که در برخی موارد، تلگرام قابلیت‌هایی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد که هنوز در نرم‌افزار بالغ‌تر یعنی واتس‌اپ دراختیار کاربران قرار نگرفته است. در ادامه نگاهی به قابلیت‌هایی از این دست خواهیم داشت.


ویرایش پیام‌ها

اشتباه تایپی یا ارسال پیامی که دقیقا منظور شما را به طرف مقابل انتقال نداده می‌تواند دلیلی برای نیاز به ویرایش پیام‌های ارسالی باشد. با این هدف، نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام در به‌روزرسانی اخیر خود امکان ویرایش پیام‌ها، حتی پس از ارسال آنها به طرف مقابل را امکان‌پذیر ساخته است. به این منظور کافی است انگشت خود را روی پیام نگه داشته و از منوی ظاهر شده، گزینه Edit را انتخاب کنید. با استفاده از این راهکار می‌توانید ویرایش پیام را امکان‌پذیر ساخته و طرف مقابل نیز برخلاف آنچه در شبکه اجتماعی فیس‌بوک شاهد هستیم، از تغییر محتویات پیام توسط شما باخبر نخواهد شد.


ارسال و دریافت فایل‌های حجیم

احتمالا شما هم با پیغام خطای «Too Big» در مواردی که تصمیم به ارسال یک فایل ویدئویی در نرم‌افزار پیام‌رسان واتس‌اپ داشته‌اید روبه‌رو‌ شده باشید. نمایش این پیغام به دلیل محدودیت حجمی است که واتس‌اپ برای ارسال فایل‌ها (16 مگابایت) وضع کرده است. در طرف مقابل، تلگرام امکان ارسال فایل‌ها تا حجم 1.5 گیگابایت را برای شما امکان‌پذیر ساخته تا نگرانی از این بابت نداشته باشید. به‌منظور صرفه‌جویی در میزان داده‌های مصرفی در جهت جلوگیری از دانلود خودکار چنین فایل‌هایی (که از دیگران دریافت می‌کنید) هم کافی است به قسمت تنظیمات رفته و از قسمت

Automatic media download، گزینه‌ای که مطابق با سلیقه شما است را انتخاب کنید.


ارسال پیام‌های محوشونده

اگرچه با استفاده از ابزارهای جانبی می‌توان پیام‌هایی با قابلیت از بین رفتن خودکار در واتس‌اپ ارسال کرد اما در تلگرام، این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض آماده استفاده کاربران است. به‌منظور استفاده از این ویژگی کافی است گفت‌وگویی محرمانه را با طرف مقابل ایجاد کنید و با انتخاب گزینه Set self-destruct timer مشخص کنید با گذشت چه زمانی پس از خوانده شدن پیام توسط دریافت‌کننده، فرآیند محوشدن پیام باید عملی شود.


مدیریت نمایش زمان حضور آنلاین

واتس‌اپ این امکان را به شما خواهد داد تا مشخص کنید که آیا قصد دارید دیگر افراد از آنلاین بودن شما با‌خبر شوند یا خیر؟! این در حالی است که امکان شخصی‌سازی برای مشخص کردن این موضوع که چه افرادی باید در این الگوریتم جای گیرند و چه افرادی از این قاعده مستثنا باشند فراهم نشده است. در سمت مقابل، در نرم‌افزار تلگرام این امکان وجود دارد تا مشخص کنید چه افرادی می‌توانند زمان آخرین حضور آنلاین شما را مشاهده کنند. به این منظور کافی است با رفتن به قسمت تنظیمات، از سربرگ Privacy and Security، گزینه Last Seen را انتخاب و با لمس گزینه Add Exceptions، شخصی‌سازی مورد نظر خود را در این زمینه (برای مستثنا کردن افرادی خاص) انجام دهید.


مدیریت ذخیره تصاویر در گالری

برخی کاربران به دلایل مختلف (از جمله جلوگیری از اشغال فضای ذخیره‌سازی دستگاه همراه، عدم ایجاد پراکندگی و از هم گسیختگی در قسمت گالری یا حتی به دلیل حفظ حریم شخصی) علاقه‌ای ندارند تا تصاویری که در نرم‌افزار پیام‌رسان مبادله می‌شود، پس از انتقال، در گالری گوشی همراه آنها ذخیره شود. توسعه‌دهندگان تلگرام در این زمینه هم راهکار ویژه‌ای ارائه داده‌اند تا کاربر با مراجعه به قسمت تنظیمات، از سربرگ Automatic Media Download گزینه Save to Gallery را غیرفعال کند. غیرفعال کردن این گزینه به آن معنا خواهد بود که تصاویر به اشتراک گذاشته شده در تلگرام، تنها در داخل همین برنامه قابل مشاهده خواهند بود. همان‌طور که می‌دانید واتس‌اپ فاقد چنین گزینه‌ای است و تصاویر را مستقیما در گالری دستگاه همراه شما ذخیره می‌کند.


قفل کردن گفت‌وگوها

قفل کردن گفت‌وگوهای انجام شده در محیط پیام‌رسان (به دلایل مختلف) از جمله قابلیت‌های دیگری است که در تلگرام تدارک دیده شده است. به منظور فعال کردن این قابلیت کافی است به قسمت تنظیمات رفته و از قسمت Privacy and Security گزینه Password Lock را لمس کنید و کد ویژه‌ای را به تلگرام اختصاص دهید. حالا با لمس آیکون قفل در قسمت بالا، سمت راست صفحه نمایش می‌توانید گفت‌وگویی خاص را به‌طور کامل یا برای مدت زمانی مشخص، به رمز عبور مجهز کنید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها