کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت یک‌سوم معاملات مسکن در اردیبهشت


کد خبر : ۲۲۹۸۸پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۳:۴۷۱۸۹۹ بازدید

بازار معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تهران روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد. این آرامش خود را در ثبات نسبی قیمت‌ها و ...

بازار معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تهران روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد. این آرامش خود را در ثبات نسبی قیمت‌ها و در عین حال انجام معاملات قطعی نشان می‌دهد.

به گزارش ایران جیب به نقل از دنیای اقتصاد، آن گونه که مشاوران املاک از وضعیت بازار مسکن خبر می‌دهند، در حال حاضر بخشی از متقاضیان خرید املاک مسکونی افرادی هستند که با مشاهده نشانه‌های پیش رونق در بازار، از میان شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری تصمیم گرفتند نقدینگی خود را به ملک تبدیل کنند.

 آنها امیدوارند که به این ترتیب از منفعت درازمدتی برخوردار می‌شوند. این متقاضیان سرمایه اندک خود را به یک وام بدون سپرده‌گذاری گره می‌زنند و در نهایت کسری بودجه خود را از طریق رهن واحد مسکونی فراهم می‌کنند.

اما در میان خریداران بازار، تعداد زیادی هم مصرف‌کننده نهایی آپارتمان محسوب می‌شوند. دامنه بودجه و توان مالی این گروه بسیار گسترده است. با این حال در روزهای سپری شده از اردیبهشت ماه حدود یک سوم قراردادها مربوط به فروش واحدهایی است که قیمت قطعی هر متر مربع آنها حداکثر سه میلیون تومان بوده است. شمار معاملات آپارتمان در اردیبهشت ماه تا روز گذشته 9 هزار و 310 فقره بوده که قیمت هر مترمربع در 3 هزار و 86 فقره معادل 33 درصد از این تعداد حداکثر 3 میلیون تومان بوده است. مطابق با گزارش دفتر اقتصاد مسکن،متوسط قیمت آپارتمان مسکونی در تهران 4 میلیون و 105 هزار تومان است که به این ترتیب حدود یک سوم معاملات قطعی اردیبهشت ماه با قیمت‌هایی کمتر از این رقم صورت گرفته است.

yjncj08y0df4tlc7svq8.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها