کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تولید خودروی اسپورت مشترک تویوتا – BMW


کد خبر : ۲۲۸۷۵جمعه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۴۷۴۳۰۲ بازدید

یک سال قبل بود که شرکت‌های خودروسازی تویوتا و BMW اعلام کردند به‌زودی خودروی مشترک اسپورت خود را به بازار عرضه خواهند کرد. با وجود آنکه ...
تولید خودروی اسپورت مشترک تویوتا – BMWتولید خودروی اسپورت مشترک تویوتا – BMW

یک سال قبل بود که شرکت‌های خودروسازی تویوتا و BMW اعلام کردند به‌زودی خودروی مشترک اسپورت خود را به بازار عرضه خواهند کرد. با وجود آنکه زمان نسبتا زیادی از اعلام این خبر می‌گذرد، اطلاعات و جزییاتی از این خودرو در دسترس رسانه‌ها قرار نگرفت تا اینکه اخیراً دو خودروساز مذکور اعلام کردند فرآیند تولید خودروی مشترک‌شان از سال 2018 میلادی آغاز خواهد شد. انتشار این خبر در حالی صورت می‌گیرد که شایعات و گزارش‌های تأیید نشده حاکی از آن است که خودرو توسط شرکت ‌«‌Magna Steyr ‌» ‌و در اتریش تولید خواهد شد.

براساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های اقتصادی آلمان، تولید مدل ‌«‌BMW Z5» ‌و یک مدل جدید تویوتا که هنوز نام آن مشخص نشده، در سال 2018 میلادی و با هدف تولید 60 هزار دستگاه در سال آغاز خواهد شد. در این بین کارشناسان معتقدند تولید محصول مشترک تویوتا و BMW توسط شرکت ‌«‌Magna Steyr » ‌به دلیل تولید مدل ‌«‌Mercedes G-Wagen ‌»‌ در این شرکت بوده است. گفتنی است به‌زودی تولید خودروی ‌«‌Mini Paceman» ‌نیز در خط تولید این شرکت اتریشی آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که شرکت ‌«‌Magna Steyr» ‌در حوزه تولید خودروهای تیراژ پایین تخصص داشته و خودروسازان معتبر دنیا نظیر مرسدس بنز، BMW و پژو با این شرکت اتریشی همکاری کرده و خودروسازان خوش نام دیگر مانند جگوار و لندروور نیز تولید محصولات خود را در خط تولید شرکت ‌«‌Magna Steyr» ‌آغاز خواهند کرد.

اگرچه در حال حاضر تقاضا برای خودروهای اسپورت کاهش یافته است اما، ‌«‌هارولد کروگر‌»،‌ ‌مدیر اجرایی شرکت خودروسازی BMW از تعهد شرکت متبوعش برای تولید جایگزین مدل ‌«‌Z4 » ‌خبر داد. ‌«‌کروگر» ‌در مصاحبه با رسانه‌ها اظهار داشت: ‌«‌BMW سابقه‌ای طولانی در تولید خودروهای اسپورت دو در دارد.» مدیر اجرایی BMW ادامه داد: ‌«‌ما به‌زودی سگمنت خودروهای اسپورت دو در را تصرف خواهیم کرد، اگر چه این بخش از بازار چندان بزرگ نیست اما از اهمیت زیادی برای تقویت برند ما برخوردار است.»

در راستای تلاش‌های تویوتا و BMW برای تولید خودروی اسپورت مشترک‌شان، هنوز مشخص نیست که آیا ورژن تویوتای این خودرو با نام ‌«‌تویوتا سوپرا» ‌‌که هواداران مدت‌ها است خواهان عرضه آن به بازار هستند خواهد بود یا یک خودروی کاملاً متفاوت. در حال حاضر تنها کاری که از ما ساخته است نگاه کردن به مدل مفهومی ‌‌Toyota FT-1 ‌ ‌و حدس زدن ظاهر خودروی اسپورت جدید تویوتا است.
 


مترجم معراج آگاهی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها