کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یارانه مطبوعات 50 درصد افزایش یافت


کد خبر : ۲۲۸۷۴سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۴۷۴۸۸ بازدید

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یارانه مطبوعات امسال نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش ...
یارانه مطبوعات 50 درصد افزایش یافتیارانه مطبوعات 50 درصد افزایش یافت

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یارانه مطبوعات امسال نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است، گفت: تلاش داریم خبرنگاران از طریق رسانه‌های خود بیمه شوند.

به گزارش ایران جیب به نقل از تسنیم، حسین انتظامی ظهر دیروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی شایستگی‌های بسیار خوبی دارد و پروفسور معتمد‌نژاد تنها متعلق به خراسان جنوبی نیست‌.

وی با بیان اینکه نمی‌شود برنامه‌ریزی تمرکزگرا باشد، افزود: ایده و فکر در دولت جدی تلقی شده و یکی از سیاست‌های حوزه مطبوعاتی ‌گرایش به 10 استان محروم است که از نظر اقتصادی کم برخوردارند و خراسان جنوبی هم جزو این 10 استان است. انتظامی با بیان اینکه باید قانون را رعایت کنیم، افزود: بیشتر نشریات ضعیف هستند و باید به آنها کمک کرد و طبق ماده 46 قانون مطبوعات خبرنگاران باید از طریق رسانه‌های خود بیمه شوند و ما بر مداومت رعایت قانون تلاش داریم.

وی با بیان اینکه یارانه مطبوعات در سال 95 نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافت، اظهار داشت: طبق ماده 46 قانون مطبوعات، صاحبان امتیاز و مدیران مسئول باید تمامی کارکنان خود را بیمه کنند که بر این اساس افزایش امنیت شغلی خبرنگار و استقلال حرفه‌ای حفظ می‌شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یارانه بیمه رسانه‌ها براساس فیش واریزی به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود، گفت: تاکنون 6 هزار نفر از این طریق بیمه شده‌اند. انتظامی با بیان اینکه برای بیمه تکمیلی خبرنگاران برنامه داریم، افزود: در تلاش هستیم برای بیمه تکمیلی خبرنگاران اقداماتی انجام و درصدی را وزارت فرهنگ و ارشاد بپردازد و در این راستا رسانه‌ها هم نسبت به همکاران خود رفتاری مسئولانه‌تر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای دریافت کارت حرفه‌ای روزنامه نگاری در سامانه جامع رسانه‌های کشور فعال شده است، اظهار داشت: از ابتدای خردادماه سایت سمان از دسترس خارج و خبرنگاران تا پایان اردیبهشت ماه برای ارسال و به روز‌رسانی آثار خود اقدام کنند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا خبرنگاران از طریق رسانه‌های خود بیمه شوند، گفت: در سامانه جدید سوابق حرفه‌ای خبرنگاران توسط هیأت هفت نفره بررسی و در این سامانه تثبیت حرفه‌ای خبرنگاران و حفظ سابقه افراد دنبال می‌شود.

انتظامی با بیان اینکه از توزیع ویژه‌نامه روزنامه‌های سراسری به شکل مستقل در استان جلوگیری می‌شود، افزود: ما در زمینه حمایت از نشریات محلی تلاش کرده‌ایم تا قانون را اجرایی سازیم و این موضوع تاکنون در مطبوعات بوده اما کمتر به آن عمل شده است.

وی اظهار داشت: با اجرای این بسته روزنامه‌های سراسری نمی‌توانند بیشتر از 50‌درصد از آگهی‌های داخل استان را داشته باشند و بیشتر باید آگهی‌ها‌ در اختیار نشریات استانی باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها