کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات شکل گرفته در بازار جهانی طلا


کد خبر : ۲۲۸۷۲سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۱۸۳۷۸ بازدید

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافت، اما به دلیل تقویت دلار و بالا آمدن سهام آسیایی از پایین‌ترین سطح دو ماهه خود، رشد این ...

هر اونس طلا با رشدی 0.3 درصدی یکهزار و 278 دلار و 80 سنت معامله شد.در پی بهبود قیمت نفت و اوج‌گیری بازار سهام و بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا و همچنین کاهش تقاضا برای ین، دلار در معاملات روز سه‌شنبه تقویت شد. 

با اوج‌گیری قیمت سهام شرکت اپل و تقویت وال‌استریت به دلیل بالا رفتن قیمت نفت، سهام آسیایی نیز از پایین‌ترین سطح دو ماه اخیر خود فاصله گرفت. شاخص MSCI آسیا-پاسیفیک خارج از ژاپن با رشدی 0.1 درصدی مواجه شد. شاخص نیکی ژاپن نیز در حدود 1 درصد رشد داشت.
 
طلا در سال جاری رشدی 20 درصدی را تجربه کرده که ناشی از گمانه‌زنی‌ها در خصوص کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو به دلیل نوسانات بازارهای جهانی بوده است.
 
شرکت جانسون متی روز دوشنبه اعلام کرد در پی تقویت تقاضای تولیدکنندگان اتوکاتالیست به دلیل اعمال مقررات جدید یورو 6، انتظار می‌رود کسری بازار پلاتین در سال جاری به 861 هزار اونس برسد.
 
شرکت روسی نوریلسک نیکل، بزرگترین تولیدکننده فلزات مورد استفاده در اتوکاتالیست‌های کاهش‌دهنده آلودگی اعلام کرد، بازار پالادیوم ممکن است بیش از سه سال زمان برای مصرف ذخایر خود نیاز داشته باشد.

جفری لکر، رئیس فدرال‌رزرو ایالت ریچموند در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست اعلام کرد: تورم به سمت هدف 2 درصدی در حال حرکت است و بازار نیروی کار نیز فشرده شده است، فدرال‌رزرو باید در نشست ماه ژوئن خود افزایش نرخ بهره را در نظر بگیرد.
 
پس از اینکه آمار اقتصادی ماه آوریل تردیدها را در مورد سلامت اقتصادی چین افزایش داد، رئیس‌جمهور چین اعلام کرد این کشور گام‌های روبه جلویی در راستای تحول طرف عرضه و افزایش تعداد حقوق‌بگیران قشر متوسط برداشته است.
 
قیمت نفت روز دوشنبه و در میان نگرانی‌ها در مورد قطع عرضه افزایش یافت این در حالی بود که موجودی ذخایر نفت آمریکا رشدی محدود داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها