کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروسازان مانع کاهش قیمت‌ها شده‌اند


کد خبر : ۲۲۷۸۰دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰:۲۰۳۶۲ بازدید

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خودروسازان با کاهش عرضه خودرو و از طریق عوامل خود مانع کاهش قیمت‌ها در ...

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خودروسازان با کاهش عرضه خودرو و از طریق عوامل خود مانع کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو شده‌اند.

علی خاکساری اظهار کرد: با توجه به رکود بازار از نظر واقعیت‌های علم اقتصاد قیمت خودروهای داخلی در بازار در سال جاری قطعا باید کاهش یابد.

وی با بیان اینکه به طور کلی قیمت برخی کالاها در ایران گران‌تر از کشورهای دیگر است، خاطرنشان کرد: در کنار گرانی برخی کالاها قیمت خودرو در ایران نیز به قدری بالا است که مردم تمایلی به خرید این محصولات بی‌کیفیت با این قیمت‌ها ندارند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به طور کلی قیمت خودروهای داخلی باید متناسب با قدرت خرید مصرف‌کنندگان تعیین شود و قیمت‌های فعلی در مقایسه با قدرت خرید مصرف‌کنندگان، بالا است.

وی افزود: بنابراین به دلیل عدم استقبال مصرف‌کنندگان بازار خودرو راکد است و براساس واقعیت‌های علم اقتصاد در چنین شرایطی قیمت‌ها باید کاهش یابد تا مصرف‌کنندگان خرید را آغاز کنند.

خاکساری با بیان اینکه با این حال خودروسازان قیمت‌ها را به طور مصنوعی در بازار خودرو بالا نگاه داشته‌اند، تصریح کرد: کاهش عرضه خودرو و استفاده از برخی عوامل نفوذی در بازار از شگردهای خودروسازان برای بالا نگاه داشتن قیمت‌ها است که دستگاه‌های مسوول باید با این شرکتها برخورد کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها