کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترکیه و بلژیک 5 نیروگاه حرارتی در ایران خواهند ساخت


کد خبر : ۲۲۷۴۹یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۵۸۱۴۱۹ بازدید

کنسرسیوم مشترکی میان ترکیه و بلژیک قرار است در ایران 7 نیروگاه حرارتی به ارزش 3 میلیارد دلار احداث کند. این اولین قرارداد سرمایه‌گذاری ...
ترکیه و بلژیک 5 نیروگاه حرارتی در ایران خواهند ساختترکیه و بلژیک 5 نیروگاه حرارتی در ایران خواهند ساخت

کنسرسیوم مشترکی میان ترکیه و بلژیک قرار است در ایران 7 نیروگاه حرارتی به ارزش 3 میلیارد دلار احداث کند. این اولین قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی در بخش تولید برق است. فاز اجرایی این پروژه از 3 ماه دیگر آغاز خواهد شد.
 
محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشورمان، اعلام کرد که دو کشور ترکیه و بلژیک با همکاری یکدیگر 5 نیروگاه حرارتی در ایران خواهند ساخت.

این مقام مسئول با اعلام این‌که "کنسرسیوم مشترکی" میان بلژیک و ترکیه برای این پروژه‌ی عظیم شکل گرفته است، تاکید کرد که این "اولین قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی" در بخش تولید نیروی برق حرارتی در ایران است.

طرزطلب در گفت‌وگو با "ایرنا" اعلام ارزش این پروژه را نزدیک به 3 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که نیروگاه‌ها "ترکیبی" و مشتمل بر توربین گاز و بخار خواهند بود. این مقام مسئول همچنین اعلام کرد که قرار است با همکاری این کنسرسیوم بلژیکی و ترک 10 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی برق کشور اضافه شود.

مدیرعامل شرکت تخصصی تولید برق ایران گفت که فاز اجرایی پروژه برای تاسیس نیروگاه‌ها از 3 ماه دیگر آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین گفت که وزارت نیروی ایران و شرکت برق چندین سال است که درگیر سرمایه‌گذاری برای ساخت توربین‌های گازی بوده و به دنبال این هستند که پیشرفته‌ترین نوع این فن‌آوری با استفاده از توربین‌های "کلاس اف" را در نیروگاه‌ها به‌کار گیرند.

محسن طرزطلب در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد که کشور کماکان با کمبود برق مواجه است و لزوم کنترل میزان مصرف برق در ساعت‌های اوج، اجتناب‌ناپذیر است. او همچنین گفت که برخی نیروگاه‌های کشور قدیمی‌اند و نیاز جدی به نوسازی و تعمیرات دارند.

این مقام مسئول افزود: «سال گذشته انتظار می‌رفت حداقل ۲هزار و ۵۰۰ مگاوات از محل نیروگاه‌های حرارتی به ظرفیت برق کشور اضافه شود که فقط ۳۵۰ مگاوات وارد شبکه شد.»

پیش از این دیدیر ریندس، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه بلژیک با تایید خبر شکل‌گیری کنسرسیوم مشترک میان کشورش و ترکیه برای ساخت نیروگاه در ایران، گفته بود: «پیش‌بینی می‌کنیم با لغو تحریم‌ها علیه ایران تغییرات زیادی در بخش انرژی رخ دهد و سرمایه‌گذاری در این بخش چشمگیر باشد. ما نیز به دنبال گسترش روابط با ایران در این بخش از سرمایه‌گذاری اقتصادی هستیم.»

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها