کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقاومت بازار در برابر کاهش قیمت تلویزیون


کد خبر : ۲۲۷۲سه شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶:۳۳۳۱۸۷ بازدید

در حالی که از گوشه و کنار اخباری در رابطه با کاهش 5 تا 10 درصدی قیمت‌ها در بازار کالاهای گوناگون به گوش می‌رسد، اما کسبه و فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری و به ویژه تلویزیون از ثبات قیمت‌ها ...

در حالی که از گوشه و کنار اخباری در رابطه با کاهش 5 تا 10 درصدی قیمت‌ها در بازار کالاهای گوناگون به گوش می‌رسد، اما کسبه و فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری و به ویژه تلویزیون از ثبات قیمت‌ها در بازار لوازم صوتی و تصویری و به‌ویژه تلویزیون خبر داده و اعلام کردند، حتی اگر قیمت دلار روی رقم کمتر از سه هزار تومان ثابت بماند، تغییری در نرخ تلویزیون اعمال نمی‌شود. این در حالی است که خریداران انتظار دارند شاهد کاهش نرخ تلویزیون‌ها در بازار باشند.

اما کسبه بازار می‌گویند: زمانی که نرخ دلار افزایش یافت قیمت‌ها را افزایش نداده‌اند. به گفته فعالان بازار،از طرفی شب عید در راه است و همین موضوع باعث شده است تا کسبه تمایلی به کاهش قیمت‌ها برای ترغیب مشتری به خرید از خود نشان ندهند؛ زیرا در هر حال از حدود یک ماه آینده بازار رونق مورد نظر کسبه را تجربه خواهد کرد.

شرکت‌های عرضه‌کننده تلویزیون هم با تایید این موضوع که در سال 92 برنامه‌ای برای کاهش قیمت ندارند به «دنیای اقتصاد» اعلام کردند که ممکن است شرکت‌های عرضه‌کننده به ارائه پروموشن و هدایای ضمن خرید برای شب عید اقدام کنند؛ اما از کاهش قیمت خبری نیست؛ زیرا طی مدت اخیر شرکت‌های عرضه‌کننده به اندازه کافی برای پایین نگه داشتن قیمت‌ها تلاش کرده‌اند.این در حالی است که بنا بر اعلام کارشناسان، عرضه‌کنندگان تلویزیون به بازار داخلی بابت تولید کالاهایشان که 90 تا 95 درصد بازار را در اختیار دارد از ارز مبادله‌ای استفاده کرده‌اند و با توجه به ثبات نرخ ارز مبادله‌ای دلیلی برای تغییر قیمت کالاها نداشته‌اند.

در هر حال فعالان بازار در موضع خود برای ثبات قیمت‌ها محکم ایستاده‌اند و اعلام کرده‌اند محموله‌های جدید برای بازار شب عید در راهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها