کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بالاترین و پایین‌ترین شهریه مدارس غیردولتی


کد خبر : ۲۲۶۴۲شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۴۰۴۰۴ بازدید

امسال برای نخستین بار شهریه مدارس غیردولتی در اسفند ماه ابلاغ شد و براین اساس ثبت‌نام قطعی در مدارس غیردولتی از همان تاریخ ...

امسال برای نخستین بار شهریه مدارس غیردولتی در اسفند ماه ابلاغ شد و براین اساس ثبت‌نام قطعی در مدارس غیردولتی از همان تاریخ امکان‌پذیر بود.

آموزش‌وپرورش همه ساله نرخ شهریه مصوب مدارس غیردولتی را ابلاغ کرده و برای متخلفان خط و نشان می‌کشد که در صورت عدم رعایت الگوی شهریه، با آنها برخورد شده و مجوزشان لغو می‌شود.

طبق شهریه مصوب اعلام شده از سوی آموزش و پرورش شهر تهران، بیشترین شهریه دریافتی در دوره ابتدایی ۵ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان در منطقه ۳، ۶ میلیون ۷۰۰ هزار تومان برای دوره متوسطه اول و ۹ میلیون ۶۳۶ هزار تومان برای پیش دانشگاهی است همچنین بیشترین ارقام شهریه مربوط به مناطق یک تا سه است.
طبق اعلام مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، شهریه بر اساس ساعات مصوب هریک از پایه‌های تحصیلی و فوق برنامه داخل برنامه هفتگی مدارس که توسط مؤسسان در سامانه الگوی شهریه ثبت شده، تعیین شده است و استفاده دانش‌آموزان از سایر خدمات آموزشی، پرورشی و ورزشی ویژه که باید خارج از برنامه هفتگی مصوب و فوق برنامه رسمی مدرسه برنامه‌ریزی شود، کاملاً اختیاری است.

اگرچه آموزش و پرورش نرخ مصوب شهریه مدارس غیردولتی را ابلاغ می‌کند و در ظاهر اغلب مدارس نیز شهریه مصوب را رعایت می‌کنند اما میزان رقم دریافتی از خانواده‌ها بسیار بالاتر از ارقام مصوب آموزش و پرورش است.

به عنوان مثال اگر چه بالاترین میزان شهریه مدارس غیردولتی در دوره ابتدای ۵ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان اعلام شده است اما مدارس با با لیست کردن برنامه‌های متعدد از فوق برنامه گرفته تا هزینه ناهار و اردوی علمی و تفریحی برای خانواده‌ها هزینه تراشی می‌کنند به گونه‌ای که گاه رقم شهریه دریافتی از خانواده‌ها برای دوره ابتدایی به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

مجتبی زینی‌وند مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که امسال شهریه مدارس غیر دولتی زودتر اعلام شد تا خانواده ها از شهریه سال تحصیلی بعد مطلع شوند و نه اینکه شهریه را زودتر پرداخت کنند. میزان افزایش شهریه امسال در مدارس غیردولتی براساس هزینه تمام شده بوده و ممکن است در برخی مدارس افزایش شهریه و در برخی مدارس کاهش شهریه نسبت به سال قبل داشته باشیم. مدارس غیردولتی متخلف نیز تا زمانی که به تعهدات خود عمل نکنند حق دریافت شهریه را برای سال بعد ندارند و پوستر شهریه نیز به این مدارس داده نخواهد شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها