کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روند صعودی قیمت طلا تازه آغاز شده است


کد خبر : ۲۲۵۲۷پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱:۵۳۴۷۴ بازدید

مدیر یک صندوق بزرگ سرمایه گذاری و پوشش ریسک تاکید کرد که ثبت بهترین عملکرد قیمت طلا در 30 سال گذشته نشان می دهد که روند ...

مدیر یک صندوق بزرگ سرمایه گذاری و پوشش ریسک تاکید کرد که ثبت بهترین عملکرد قیمت طلا در 30 سال گذشته نشان می دهد که روند صعودی قیمت این فلز زرد تازه آغاز شده است و سرمایه گذاران بین المللی تمایل بیشتری را برای سرمایه گذاری در بازار طلا خواهند داشت.

به گزارش بلومبرگ، پل سینگر مدیر صندوق سرمایه گذاری و پوشش ریسک تصریح کرد: قیمت طلا در سه ماه نخست امسال بهترین عملکرد خود در 30 سال اخیر را ثبت کرده است. به نظر من این تازه سرآغاز روند صعودی قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی افزود: هنوز سرمایه گذاران بین المللی متقاعد نشده اند که روند صعودی قیمت طلا آغاز شده است ولی با گذشت زمان تعداد بیشتری از سرمایه گذاران متقاعد خواهند شد که روند صعودی قیمت طلا تازه در سرآغاز مسیر خود قرار دارد و در نهایت سرمایه گذاران به بازار طلا روی می آورند.

سینگر تاکید کرد: بانکهای مرکزی جهان نیز همچنان به خرید طلا و متنوع کردن ذخایر ارزی خود ادامه می دهند. اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان مثل اروپا و ژاپن نیز موجب کاهش نرخ ارز شده است. اگر اعتماد بانکهای مرکزی جهان نسبت به ارزش دلار کاهش یابد، تقاضا برای خرید طلا طی ماه های آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

گرچه برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ثبت بهترین عملکرد قیمت طلا در سه ماه نخست امسال، نشانگر پایان یافتن روند صعودی قیمت این فلز زرد است ولی سینگر این حرکت صعودی را تازه آغاز یک مسیر طولانی می داند.

گزارش سایت طلا حاکیست، علی رغم اینکه فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده ولی به نظر می رسد در شرایط کنونی تمایلی برای افزایش بیشتر نرخ بهره ندارد و این مساله فشار بیشتری را بر ارزش دلار وارد کرده است.

تحلیلگران بر این باورند تا زمانی که نگرانی و نااطمینانی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان وجود داشته باشد تقاضا و قیمت طلا با روند صعودی همراه خواهد بود. به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر اوضاع اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو قرا ر خواهد داشت. برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها