کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 647 واحدی شاخص کل بورس تهران


کد خبر : ۲۲۴۸۵چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۵۷۱۱۳۰ بازدید

شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز(چهارشنبه) با رسیدن به رقم 75 هزار و 982 واحد، سومین هفته کاری در اردیبهشت ماه را با کاهش ...
کاهش 647 واحدی شاخص کل بورس تهرانکاهش 647 واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز(چهارشنبه) با رسیدن به رقم 75 هزار و 982 واحد، سومین هفته کاری در اردیبهشت ماه را با کاهش 647 واحدی به پایان رساند.

در پایان معاملات امروز، یک میلیارد و 471 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 9 هزار و 487 میلیارد ریال در 83 هزار و766 نوبت داد و ستد شد.

نمادهای خودرو، شبندر، کگل، رمپنا، اخابر و تاپیکو با بیشترین تاثیرمنفی، سبب افت شاخص کل شدند، اما نماد وبصادر تاثیری مثبت بر شاخص داشت.

همه شاخص های اصلی بازار سرمایه امروز کاهش یافتند به طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 244 واحد، شاخص کل (هم وزن) 114 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 95 واحد، شاخص آزاد شناور 819 واحدف شاخص بازار اول 529 واحد و شاخص بازار دوم 960 واحد افت کرد.

در روزهای اخیر، شاخص کل بورس، روندی نزولی یافته به گونه ای که دیروز (سه شنبه) نیز 475 واحد افت کرده بود.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند افت این روزهای بازار اتفاقی طبیعی است که پس از رشد پرسرعت ماه های گذشته رخ داده است و به طور قطع ادامه دار نخواهد بود.
«محمدعلی شهدایی» کارشناس بازار سرمایه به شرایط این روزهای بازار اشاره کرد و گفت: پس از یک رشد پر سرعت استراحت این روزهای بازار دور از ذهن نبود.

وی با بیان اینکه بازار سهام در بلند مدت چشم انداز روشنی خواهد داشت، به دلایل این موضوع اشاره کرد و گفت: در نگاه به وضعیت داخلی کشور مشخص می شود که با اجرای برجام بسیاری از مشکلات برطرف یا در حال رفع است و در عرصه بین المللی نیز احتمال افزایش قیمت مواد اولیه از جمله نفت و مشتقات آن می تواند در روند بازار سرمایه تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه به معاملات گروه خودرو در بازار اشاره کرد و گفت: در این مدت بازار به شدت تحت تاثیر لیدری (رهبری) گروه خودرو قرارداشته است به طوری که با رشد این گروه، صعودی و با افت سهام این صنعت، راه نزول را درپیش گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تبعیت کل بازار از یک صنعت مبتنی بر تحلیل نیست، افزود: این دست از رفتارها هیجانی و زودگذر است و بازار با بازگشت به روال معمولی، راه خود را از گروه خودرویی جدا می کند و مسیر خود را بدون توجه به نوسانات این گروه ادامه می دهد.

به گفته شهدایی، بازار از این به بعد می تواند به گروه های معدنی، فلزی، نفتی و مشتقات نفت توجه بیشتری کند.

وی با پیش بینی وضعیت امسال بازار سهام در مقایسه با شرایط سال گذشته، گفت: به طور قطع وضعیت بسیار بهتری در سال جاری در بازار سرمایه وجود خواهد داشت، زیرا در سال گذشته تقریبا 10 ماه از سال بازار درگیر رکودی عمیق بود که علاوه بر مسایل داخلی، کاهش قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی نیز به این رکود دامن زده بود.

شهدایی، چشم انداز قیمت های جهانی را برای امسال روشن ارزیابی کرد و افزود: رشد قیمت های جهانی در قیمت سهام بازار سرمایه ایران تاثیر گذار است.این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای رشد آهسته و پیوسته بازار و دور شدن سرمایه گذاران از هیجان های کاذب و زودگذر گفت: نوسان، ذات بازار سرمایه است اما نباید درگیر شایعات و اطلاعات غلط شد و با احساس اقدام به خرید و فروش کرد.

وی به کاهش ابهامات و انتشار سریع اطلاعات توسط شرکت ها اشاره کرد و افزود: این موارد می تواند به دور شدن از فضاهای هیجانی کمک کند.

این کارشناس، به تازه واردان بازار بورس توصیه کرد برای سرمایه گذاری در بازار، توسط صندوق های سرمایه گذاری وارد شوند که با مدیران خُبره اداره می شوند؛ با این کار، ریسک کمتری را متحمل خواهند شد.

شهدایی، به سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری مستقیم در بازار دارند نیز پیشنهاد کرد، این گروه از سرمایه گذاران سهام بنیادی را انتخاب کنند و با نگاه بلندمدت، سهام چند صنعت متنوع را در پرتفوی خود نگهداری کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها