کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مهمانی قالیباف در برج میلاد


کد خبر : ۲۲۴۵۰چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۴۸۱۳۹۴ بازدید

درکمتر از 48 ساعت پس از برگزاری ضیافت شام شهردار تهران با نمایندگان مجلس نهم، آن‌هم در آخرین روزهای کرسی‌نشینی آنها در ساختمان بهارستان، این میهمانی و سخنان قالیباف به صحن شورای شهر کشیده شد و واکنش‌های تندی از سوی برخی از اعضا را به دنبال داشت.

به گزارش ایران جیب به نقل از اعتماد ، ضیافتی که گفته می‌شود با حضور حدود ٣٥٠ نفر از نمایندگان مجلس دوره نهم به همراه خانواده‌های‌شان و مدیران شهرداری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد و بازدید از برج میلاد و پذیرایی با منوی جوجه‌کباب و چلوکباب در سالن طبقه بالای مرکز همایش‌های این برج، از برنامه‌های آن بود. شنیده‌ها حاکی از حضور چهره‌هایی چون مهدی چمران رییس شورای شهر، محمدرضا باهنر، علیرضا محجوب، قاضی‌زاده و... در این میهمانی است.

اما پیش از جلسه دیروز شورا نیز، نخستین جرقه این واکنش‌ها را محمدسالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری در گفت‌وگو با رسانه‌ها زده بود که طی سخنان تندی، نسبت به این اقدام سیاسی شهردار تهران انتقاد کرده و گفته بود: «اساسا اعضای شورای شهر از برگزاری چنین مراسمی خبر نداشتند و من نیز از طریق رسانه‌‌ها مطلع شده‌ام. برگزاری چنین مراسمی به شهرداری، مدیریت شهری و شخص شهردار ارتباطی ندارد. این‌گونه اقدامات براساس رویکردها و اهداف سیاسی شکل می‌گیرد.» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره برگزاری این‌گونه مراسم‌ها تصریح کرد: «شهرداری به عنوان نهادی مدنی، اجتماعی و خدماتی موظف به ارایه خدمات روزافزون به مردم و ساکنان هر شهر است. درآمد شهرداری تهران از محل عوارض پرداختی شهروندان تامین می‌شود و طبیعتا شهروندان راضی به انجام چنین هزینه‌هایی نیستند و آن چیزی که از این‌گونه حرکات برداشت می‌شود صرفا سیاسی‌کاری است. مجلس شورای اسلامی، نهادی ملی است و رویکرد غالب آن سیاسی است و برگزاری چنین مراسمی توسط شهردار یک شهر به‌هیچ‌عنوان موضوعیت ندارد.»

وی در این مصاحبه‌ها گفته بود: «با توجه به اینکه هم‌اکنون در‌گیر‌و‌دار مباحث مربوط به انتخاب رییس مجلس دهم هستیم، برگزاری چنین جلسه‌ای بسیار سوال‌برانگیز است. نتایج انتخابات مجلس دهم حاکی از پیروزی لیست امید است، از سوی دیگر رقیب سرلیست اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس از طیف نزدیک به شهردار تهران است. در چنین شرایطی که حدود ٧٠ نفر از اعضای مجلس نهم در مجلس آینده نیز حضور دارند و می‌توانند در انتخاب رییس آن تاثیرگذار باشند، شایبه سیاسی‌کاری در برگزاری این ضیافت را تقویت می‌کند.»

بعد از این سخنان، حالا نوبت غلامرضا انصاری، دیگر عضو اصلاح‌طلب شورای شهر بود تا این‌بار در صحن علنی شورا، به این اقدام قالیباف که خیلی‌ها از آن به عنوان «گاف» سیاسی شهردار یاد می‌کنند، واکنش نشان دهد و طی سخنانی شهردارپایتخت را به باد انتقاد بگیرد. وی ابتدا درحالی که تلاش می‌کرد تا در لحن کلامش بی‌طرفی را رعایت کند، گفت: انجام فعالیت‌های سیاسی حق مسلم شهردار به عنوان یک شهروند است، ولی این فعالیت‌ها باید خارج از محدوده کاری شهرداری، حزب و فعالیت سیاسی انجام شود.  وی سپس مستقیما به بحث میهمانی شهردار تهران در برج میلاد با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: اخیرا شهردار تهران با نمایندگان مجلس ضیافتی در برج میلاد برگزار کرده است که ما هم از طریق رسانه‌ها متوجه آن شدیم. اگر مخارج برگزاری این مراسم از پول شخصی بوده که هیچ، اما در غیر این صورت اگر از محل اعتبارات شهرداری تهران خرج شده است، مشخص کنند در کدام بودجه این مخارج لحاظ شده است؟!

انصاری در ادامه سخنان خود طعنه‌ای هم به شهردار تهران زد و با اشاره به شایعاتی مبنی بر تصمیم شهردار تهران برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره بعد گفت: شهردار تهران در دو مرحله بخت خود را در مسائل سیاسی آزموده است و برای سومین بار قصد انجام این اقدام را دارد. خواهش ما این است که همانند وقتی که از نیروی انتظامی استعفا دادند و به شهرداری آمدند اگر برای فعالیت‌های سیاسی برنامه‌ای دارند از شهرداری استعفا بدهند و بعد، به فعالیت‌های سیاسی‌شان بپردازند. عضو شورای اسلامی شهر در پایان باز هم ترجیح داد تا سخنان خود را با کنایه دیگری به شهردار تهران خاتمه دهد و بگوید: بدهی‌های بسیار به پیمانکاران، فروش بانک شهر که زلزله آن آغاز شده است و بسیاری دیگر از این دست موارد در شهرداری تهران همچنان بلاتکلیف باقی است که بهتر است شهردار وقت خود را برای ساماندهی این مسائل بگذارد.

این سخنان باعث شد تا ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران که به عنوان نماینده شهردار در جلسه دیروز شورا حضور داشت پشت تریبون قرار گیرد و نسبت به سخنان انصاری واکنش نشان دهد. وی طی سخنانی خطاب به اعضای شورا، به خصوص انصاری گفت: شهرداری تهران و شهردار تهران طی دوران مسوولیت خود بارها با نمایندگان مجلس جلسه داشته، به طوری‌که تاکنون بیش از ۳۰ بار به صورت جمعی با کمیسیون‌ها و فراکسیون جلسه گذاشته است. بنابراین دغدغه انتقال نگرانی‌های شما به نماینده مجلس در جلسه‌ای که فرمودید، شبهه و شایبه سیاسی دارد. ضمن اینکه آقای چمران از ابتدا تا انتهای جلسه حضور داشته‌اند. ایشان می‌توانند توضیح دهند که آیا غیر از این بود که آقای قالیباف نگرانی خودشان را از برنامه ششم منتقل کردند؟

البته ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران درحالی این حرف‌ها را در دفاع از رییس خود زد که دیروز در صحن شورا اخباری مبنی بر امضای نامه اعتراض‌آمیز به محمدباقر قالیباف برای برگزاری مهمانی سیاسی از سوی بیش از ٢٠ نفر از اعضای شورای شهر به گوش می‌رسید؛ حالا باید منتظر بود و دید آیا قالیباف خود وارد میدان شده و به منتقدانش پاسخ خواهد داد و به این سوال جواب می‌دهد که هزینه‌های مهمانی سیاسی او از چه راهی تامین شده است؛ ردیف‌های بودجه شهرداری یا هزینه‌های شخصی؟



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها