کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییری در سیاست نفتی عربستان دیده نمی‌شود


کد خبر : ۲۲۴۴۳چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۲۸۴۱۲ بازدید

به گفته کارشناسان اقتصادی، خالد الفالح، وزیر جدید نفت عربستان قادر به تغییر در سیاست‌های نفتی این کشور نیست. به‌رغم کاهش بهای نفت ...
تغییری در سیاست نفتی عربستان دیده نمی‌شودتغییری در سیاست نفتی عربستان دیده نمی‌شود

به گفته کارشناسان اقتصادی، خالد الفالح، وزیر جدید نفت عربستان قادر به تغییر در سیاست‌های نفتی این کشور نیست. به‌رغم کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، عربستان سعودی هم‌چنان به تولید و صدور بالای نفت ادامه خواهد داد.

بنا به گزارش خبرگزاری آلمان در شرایط کنونی تولید و صدور نفت بیش از نیاز به این ماده خام ادامه خواهد یافت و بازارهای جهانی به‌رغم سقوط بهای نفت هم‌چنان اشباع خواهند بود.

فرانک شالنبرگر، کارشناس آلمانی در امور انرژی و نفت نیز در ارزیابی سیاست عربستان در حوزه انرژی گفت که وزیر جدید نفت عربستان سعودی دست به اقدامات شدیدتری نسبت به وزیر پیشین نخواهد زد. به گفته این کارشناس اقتصادی به احتمال زیاد عربستان برای بیرون راندن رقبایش از بازار نفت هم‌چنان به تولید گسترده خود ادامه خواهد داد.

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی هفته گذشته در راستای تغییراتی گسترده در ترکیب کابینه دست به تعویض علی النعیمی، وزیر باسابقه نفت زد و به جای او خالد الفالح، وزیر پیشین بهداشت را متصدی سیاست‌گذاری نفتی کرد.

در تحولات گسترده سیاسی در عربستان، وزارت نفت سابق نیز به وزارت انرژی، صنعت، معادن و منابع زیرزمینی تغییر یافته و حوزه اختیارات خالد الفالح به مراتب بیش‌از وزیر قبلی شده است. علی النعیمی به مدت ۲۰ سال وزیر نفت عربستان سعودی بود.خالد الفالح پیش از تصدی وزارت بهداشت، رئیس شرکت دولتی نفت آرامکو بود. شرکت آرامکو بزرگترین شرکت استخراج نفت و محصولات پتروشیمی در عربستان سعودی است و شمار کارکنان آن بیش از ۶۰ هزار نفر است.

خالد الفالح در روز یک‌شنبه (۸ مه/۱۹ اردیبهشت) در نخستین کنفرانس خبری خود به عنوان مسئول امور نفتی در عربستان گفت که سیاست‌های انرژی عربستان دستخوش تغییر نخواهد شد.

عربستان مخالف کاهش تولید نفت خود است و حاضر نیست سهم صادرات شرکایش در اوپک به‌ویژه ایران افزایش یابد. دولت ایران نیز اعلام کرده که خود را موظف به پذیرش سقف تولید اوپک نمی‌داند و خواهان افزایش صادرات نفت خود و رساندن آن به دوران پیش از تحریم‌های بین‌المللی است.

اقتصاد عربستان سعودی در حال حاضر به شدت به درآمدهای نفتی وابسته است. اما در برنامه بلندپروازانه‌ای که به "چشم‌انداز ۲۰۳۰" معروف شده است، رهبران عربستان تدابیری در نظر گرفته‌اند تا این وابستگی کاهش یابد.قرار است که بخش‌هایی از شرکت دولتی نفت آرامکو در بازار بورس فروخته و به بخش خصوصی واگذار شود. ایجاد صندوق ذخیره ارزی نیزیکی دیگر از اقدامات دولت عربستان سعودی در این راستاست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها