کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۲۲۳۶۴سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۵۵۰۵ بازدید

به دنبال ادامه روند صعودی ارزش دلار در بازارهای بین المللی قیمت طلا با افت محسوسی روبرو شد و به کمترین سطح در یک هفته و نیم اخیر رسیده است.

 قیمت طلا که روز دوشنبه با بیشترین کاهش از ماه مارس روبرو شده بود در آغاز مبادلات امروز سه شنبه نیز همچنان تحت فشار ناشی از افزایش ارزش دلار آمریکا قرار داشته است. بر اساس این گزارش افزایش ارزش دلار آمریکا موجب افت تقاضا برای طلا در بازارهای بین المللی شده و این مساله تاثیر زیادی بر کاهش قیمت این فلز زرد داشته است.

قیمت طلا در 5 روز از 6 روز مبادلاتی گذشته با کاهش روبرو شده و نتوانسته است بالاتر از سطح 1300 دلاری تثبیت شود. انتشار آمارهای ناامید کننده در خصوص بازار اشتغال آمریکا نیز نتوانسته است موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازارهای بین المللی شود.

وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی ماه آوریل تنها 160 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم پایین ترین میزان در 7 ماه اخیر به شمار می رود.

البته قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 19 درصد رشد داشته است. گمانه زنی های مربوط به تاخیر فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به سطح 1266 دلاری رسیده است. قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز به کمتر از 1259 دلار نیز رسیده بود که این پایین ترین رقم از 28 آوریل به شمار می رود. قیمت طلا روز دوشنبه نیز با افت 1.9 درصدی روبرو شد که این بیشترین کاهش قیمت طلا در یک روز از 23 مارس به شمار می رود.

به گزارش سایت طلا، جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اچ اس بی سی در این باره گفت: قیمت طلا قصد دارد برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری تلاش کند ولی تاکنون این تلاش موفقیت آمیز نبوده است. به نظر می رسد افت نسبی تقاضا در کوتاه مدت موجب شود تا قیمت طلا تا سطح 1220 دلاری کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: اگر روند صعودی ارزش دلار آمریکا ادامه یابد، قیمت طلا تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت. ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی افزایش یافته و به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسیده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی نگران کننده در چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و تقاضای این فلز زرد داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها