کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از رفاقت 25 ساله تا برکناری ناگهانی


کد خبر : ۲۲۲۸۷یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸:۴۷۲۶۱۸ بازدید

در حالی وزیر راه و شهرسازی از رفاقت 25 ساله با مدیرعامل سابق سازمان ملی زمین و مسکن به‌‌عنوان یک نکته مثبت یاد می‌کند که وی به‌صورت ...

در حالی وزیر راه و شهرسازی از رفاقت 25 ساله با مدیرعامل سابق سازمان ملی زمین و مسکن به‌‌عنوان یک نکته مثبت یاد می‌کند که وی به‌صورت ناگهانی سیدمحمد پژمان را برکنار و یک مدیر بخش صنعت را به جای وی منصوب کرد.

طی هفته‌های اخیر اخبار متعددی در خصوص تغییر و تحولات مدیریتی در زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی به گوش رسید و اخبار درز شده از ساختمان دادمان حکایت از تغییر حداقل چند معاون آخوندی داشت. گرچه این خبرها همواره از سوی وزارت راهی‌ها تکذیب می‌شد که دیروز در گام نخست قرعه به نام سید محمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افتاد.

وی دیروز با ابراز تعجب در خصوص رفتن از سازمان ملی زمین و مسکن به تسنیم گفته بود: آقای عظیمیان مدیرعامل شرکت پرشیا فلز اصفهان به‌عنوان جانشین من از سوی وزیر راه و شهرسازی انتخاب شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا این تغییر ناگهانی روی داد، افزود: این را باید از وزیر راه و شهرسازی بپرسید.

حال به فاصله کمتر از 24 ساعت وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع پژمان و معارفه عظیمیان از رفاقت 25 ساله خود با مدیرعامل سابق سازمان ملی زمین و مسکن خبر داده و گفته است: مجموعه تجربیات آقای پژمان برای وزارت راه با ارزش بود و در زمان حضور وی موضوعی پیش نیامد که باعث دلخوری شود.

وی با یادآوری این‌که به این نتیجه رسیدیم که در سازمان ملی زمین و مسکن تغییری داشته باشیم، افزود: این سازمان خزانه‌دار زمین ایران است و به همین دلیل این سازمان نقش مهمی در توسعه و عمران و آبادانی دارد.

وی با بیان این‌که شهرها از درون دچار فرسودگی شده و به شکل بادکنکی گسترش یافته است، تصریح کرد:‌ مجبوریم اقداماتی را برای ساماندهی این وضعیت انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این‌که " همواره گفته‌ام باید با مردم صادقانه صحبت کنیم" اظهار کرد:‌ ساخت 10 هزار واخد مسکونی روی صفحه صاف،کار ساده‌ای است اما شهر شدن این واحدها کار ساده‌ای نیست. شهر یک سازمان اجتماعی است و تقلیل آن به فضای کالبدی خانه و مسکن، بزرگترین نقطه انحراف جمعیت شهری بوده است.

آخوندی با تاکید بر این‌که زمینها باید در جهت ارتقای کیفی و بازآفرینی شهری اختصاص یابد اما متاسفانه دولت تاجر شده و به فکر سود است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری ستادهای مختلف بازآفرینی شهری و سازمان اجتماعی به پیش برود.

به گزارش تسنیم همانگونه وزیر راه و شهرسازی در مراسم مذکور به آن اشاره کرده فقط وی نبوده که در رابطه با تغییرات مدیریتی سازمان ملی زمین و مسکن تصمیم‌گیری کرده است. به نظر می‌رسد مشاوره‌های غلط باعث کنار گذاشتن مدیرعامل سابق این سازمان شده، در صورتیکه سایر معاونت‌های مرتبط با حوزه مسکن در وزارت راه و شهرسازی طی سه سال اخیر تقریبا هیچ کاری برای این بخش انجام نداده‌اند.

شماری از این معاونتها از سال 92 تاکنون در حال به روز‌رسانی آمار طرح‌های دولت دهم هستند و فعلا خروجی قابل توجهی به جز اظهارات گاه و بیگاه برای بر هم زدن بازار مسکن نداشته‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها