کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استانداردی برای سفره‌های یکبار مصرف تدوین نشده است


کد خبر : ۲۲۲۵۷یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸:۴۷۷۴۲ بازدید

مدیر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی سازمان استاندارد با بیان اینکه استانداردی برای سفره‌های پلاستیکی یکبار مصرف تدوین نشده ...
استانداردی برای سفره‌های یکبار مصرف تدوین نشده استاستانداردی برای سفره‌های یکبار مصرف تدوین نشده است

مدیر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی سازمان استاندارد با بیان اینکه استانداردی برای سفره‌های پلاستیکی یکبار مصرف تدوین نشده است، گفت: با توجه به عدم تدوین استاندارد اجباری، نظارتی بر سفره‌های یکبار مصرف نیست.

غلامرضا امینی در مورد بحث‌های مطرح‌شده مبنی بر خطرات ناشی از مصرف سفره‌های یکبار مصرف برای سلامت مردم، اظهار داشت: سفره‌های یکبار مصرف پلاستیکی مشمول مقررات استاندارد اجباری نیستند و به همین دلیل، سازمان استاندارد نظارتی بر این محصولات ندارد.

وی ادامه داد: فقط برای سفره‌های یکبار مصرف دو لایه از جنس کاغذ و پلی‌اتیلن، استاندارد ملی تدوین شده که البته این استاندارد نیز اجباری نیست و سازمان استاندارد مسئولیتی برای نظارت بر تولید آن ندارد.

به گفته امینی، تنها یک کارخانه در اصفهان نسبت به اخذ پروانه استاندارد در این زمینه اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز استانداردی برای سفره‌های یکبار مصرف پلی‌اتیلنی تدوین نشده است، گفت: قصد داریم استاندارد مربوط به این محصول را نیز تدوین کنیم که برای این کار با توجه به اینکه استاندارد بین‌المللی برای این سفره‌ها وجود ندارد، باید کار علمی و تحقیقاتی انجام دهیم و این استاندارد در کمیته ملی مربوطه مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گیرد.

به گزارش فارس، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون اخیراً گفته است: سفره‌های یکبار مصرف به دلیل کربنی که در آنها به کار رفته است، تهدید بزرگی برای سلامتی مردم محسوب می‌شود که متأسفانه علی‌رغم هشدارهایی که به وزارت بهداشت در این زمینه داده‌ایم، ترتیب اثری داده نشده است.

به گفته وی، برای تولید این سفره ها کربن و پلیمر را با یکدیگر مخلوط کرده و در نهایت پس از انجام فرآیندی، سفره یکبار مصرف تولید می‌شود که کربنات منجر به بروز مشکلاتی در معده شده و عوارض دیگری از قبیل ریزش مو، کوتاهی قد و تبعات منفی دیگری را نیز در پی دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها