کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

این سیستم عامل را جایگزین آندروید کنید


کد خبر : ۲۲۲۰یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵:۰۵۵۶۵۹ بازدید

سیستم عامل اندروید، در مدت زمان نسبتا کوتاهی که از عمر آن میگذرد، توانسته است سهم بزرگی از بازار گوشی های هوشمند را از آن خود کند و تقریبا با 72 درصد از گوشی های هوشمند بازار، سایر رقبای خود را در این عرصه به تنگ آورد. اما ذات دنیای تکنولوژی همین است و در آینده نزدیک گویا قرار است عمر اندروید هم به سر برسد...!

تابناک : این روزها در حالی سیستم عامل اندروید یکه تاز بازار گوشی های هوشمند است که راحتی کارکرد، واسط کاربری زیبا، سرعت بالا و برنامه های فراوان و مختلف برای آن، همگی از عوامل موفقیت این سیستم عامل در رقابت با سایرین بوده است.این در حالی است که دنیای تکنولوژی منتظر اندروید نیز نخواهد بود، و به زودی شما این امکان را خواهید داشت که از نسل جدید سیستم عامل گوشی های هوشمند، مبتنی بر لینوکس به شکل پیش فرض بر روی گوشی خود بهره مند شوید و یا اینکه به سادگی سیستم عامل جدید را به جای اندروید بر روی تبلت یا گوشی خود نصب کنید!

نا این رقیب جدید برای اندروید که به اذعان متخصصان تنها کسی است که میتواند اندروید را به چالش بکشد، سیستم عامل Sailfish است:
 

در واقع سیستم عامل Sailfish، سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که برای گوشی های هوشمند و تبلت ها و بر اساس نسخه متوقف شده لینوکس MeGoo، توسط شرکت فنلاندی Jolla Mobile که متشکل از مدیران سابق نوکیا است، طراحی شده است.

اولین نسخه از گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل Sailfish در هفته جاری روانه بازار شده است، اما همانگونه که گفته شد، تا مدت زمان اندک دیگر، لازم نیست منتظر ورود گوشی های مجهز به این سیستم عامل باشید، زیرا قادر خواهید بود که آن را بر روی گوشی های اندرویدی خود نصب کنید. این کار تنها نیاز به باز کردن قفل Bootloader گوشی و بار گذاری Firmware جدید دارد که این روزها با وجود برنامه های فراوان برای این منظور هر کسی با کمی کنکاش و مطالعه از عهده آن بر می آید.
 

این سیستم عامل را، به جای اندروید روی گوشی خود نصب کنید!


البته این سیستم عامل اولین نمونه از سیستم عاملهای مبتنی بر لینوکس نیست که قادر به نصب شدن بر روی اندروید است. پیش از این لینوکس UBUNTU که بهترین، به روزترین و پر مخاطب ترین نسخه لینوکس است، نمونه سیستم عامل تحت موبایل خود را برای نصب بر روی گوشی های اندرویدی طراحی و منتشر کرده است و حتی بر روی برخی تبلت ها و گوشی Google Nexus به عنوان سیستم عامل پیش فرض نصب است:
 

این سیستم عامل را، به جای اندروید روی گوشی خود نصب کنید!


اما چه چیزی Sailfish را از Ubuntu متمایز میسازد؟ بدون شک باید راز موفقیت این سیستم عامل را در این نکته دانست که کاربر قارد خواهد بود با نصب این سیستم عامل، برنامه های اندروید را نیز بر روی آن اجرا کند. این به این معنی است که در کنار برنامه های مخصوص این سیستم عامل، هزاران App اندروید که کاربران با آنها دمخور شده اند نیز برای این سیستم عامل جدید موجود خواهند بود.

در واقع اگر بخواهیم کمی فنی تر به قضیه نگاه کنیم، این سیستم عامل جدید قادر خواهد بود که همه برنامه های پلتفرم های زیر را اجرا کند:

MeGoo, Android, Sailfish, Unix and Linux, HTML 5

در نتیجه رقم برنامه هایی که قابلیت اجرا برای این سیستم عامل را دارند، عبارتست از مجموع همه برنامه های پلت فرمهای فوق. به گونه ای که تخمین زده میشود که در ابتدای شروع به کار این سیستم عامل 500 هزار برنامه برای آن موجود باشد.چندی پیش، همانگونه که ذکر شد، اولین گوشی هوشمند مجهز به Sailfish روانه بازار شد. گوشیJolla دارای یک صفحه نمایش 4.5 اینچی qHD، پردازنده دو هسته ای 1.4 گیگاهرتزی، 1 گیگابایت رم و دوربین 8 مگاپیکسلی است که بهای آن معادل 540 دلار ثبت شده است.
 

این سیستم عامل را، به جای اندروید روی گوشی خود نصب کنید!


مارک دیلون، یکی از اعضای شرکت Jolla در این باره به خبرگزاری بی بی سی گفته است: ما یک پلتفرم جهانی را عرضه کرده ایم که قدرت انتخاب کاربران را افزایش میدهد.هرچند این گوشی اولین بار در فنلاند روانه بازار شده است، اما آنگونه که دیلون مدعی شده، در حال حاضر از سوی 130 کشور جهان برای این گوشی هوشمند سفارش داده شده است که شاید برای یک گوشی تازه وارد با سیستم عاملی کاملا جدید، یک شروع بی سابقه باشد.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها